Hoppa till innehåll

Bästa Gitarr-solot?


Gäst Member

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Buckethead är en clown med långa snabba fingrar och en killswitch.

och otrolig musikalisk talang :meddum:

 

eeeeeeeeeeeee

 

nej

 

vad säger att han inte har det?

 

lyssna på mer än jordan

 

Har faktiskt Crime Slunk Scene och det ända som är värt att nämna är Soothsayer (tills han kmr till sitt tråkiga solo)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Buckethead är en clown med långa snabba fingrar och en killswitch.

och otrolig musikalisk talang :meddum:

 

eeeeeeeeeeeee

 

nej

vad säger att han inte har det?

 

lyssna på mer än jordan

 

Har faktiskt Crime Slunk Scene och det ända som är värt att nämna är Soothsayer (tills han kmr till sitt tråkiga solo)

 

CSS är nog enligt mig en av hans sämre rankade plattor ;)

 

enligt mig minimumkrav på soloplattor att ha lyssnat på innan man kan kalla sig inlyssnad på buckethead överhuvudtaget:

 

albino slug, bermuda triangle, electric tears, island of lost minds, monster & robots, kfc skinpiles, population override, dragons of eden, somewhere over the slaughterhouse, colma och acoustic shards.

 

bucketheadband man bör höra innan man ens uttalar sig om hans gitarrkunskaper:

 

praxis, colonel claypool's bucket of bernie brains, cornbugs, frankenstein brothers, the deli creeps, science faxtion, zillatron, arcana, axiom funk och varierat gästspelande med primus.

 

bucketheads alterego man bör höra för att se hans bredd som artist: death cube k, cobra strike och thanatopsis.

 

tycker även att man ska lyssna på hans många samarbeten med brian brain mantia, typ kevin's noodle house.

 

notera att buckethead släppt 25 soloalbum och medverkat på runt 50 andra och soothsayer, killswitch och break neck speed arpeggio är en inte alls jättestor del av detta, inte heller genren metal. dessutom är buckethead multiinstrumentalist och ses som många mer som en elektronisk musiker än som en gitarrist. du bör lyssna på hans piano/orgelspelande, verk som basist, trummis, tycker även du bör höra när han spelar banjo, mandolin osv och såklart all hans datordesignade musik och ljudlandskap och sampling.

 

snälla sätt dig inte emot saker du inte kan motivera. om du vill komma in på buckethead och se vem det egentligen är så kolla på hans film secret recipe. och lyssna på ALLA stilar han jobbat inom.

 

det tog mig ca 5-6 månader att helt o hållet greppa denna artist och förstå vilka geni han är. har nu plöjt igenom hans diskografi flertaliga gånger. mycket riktigt tyckte jag precis som du att han var sjukt gitarronani och ganska patetisk första gången jag hörde honom. men det finns en stor hemlighet och mystik och såklart så himla mycket produktioner du går miste om du bara tycker att han har snabba fingrar och en killswitch.

 

du bör också lyssna på när han spelar turntabalism och hiphop med DJ:s såsom el stew, phonopsychographic disc osv.

 

bara ett råd, som du följa. om du vill

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...