Lynott Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 Tjenare, min dator är riktigt, hur ska jag uttrycka mig, ...seg,dåligt,tråkig? Mina nerD kompisar tycker att jag borde formatera om den men jag har ingen aning om hur man gör och jag har inte stake nog att fråga om om hjälp, hur gör man och vad innebär det, jag vet att det är typ att man återställer allt osv. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 När du fortmaterar datorn så kommer ju allt försvinna. Det du kan göra är att stoppa i installations skivan och formatera där ifrån. Du väljer då starta från skivan och väljer installera windows XP. Du får först formatera partionerna och sedan installera XP på nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 XP http://www.ehow.com/how_6026_format-hard-drive.html VISTA Boota upp med windows vista skivan och så ska det gå att ta bort vista någonstans i installationsprogrammet har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 (redigerat) När man formaterar om hårddisken raderas all sparad data och skriver ett filsystem på hårddisken. När hårddisken inte innehåller någon data är den "tom". När hårddisken är tom finns inget operativsystem och då kan det vara bra att installera ett. Har du inga pengar kan du pröva ett operativsystem som bygger på en kärna som kallas Linux. Det finns flera operativsystem som bygger på Linux, jag rekommenderar Ubuntu. Har du pengar kan du köpa något operativsystem(om du vill), det operativsystemet som är störst på marknaden idag kallas för Windows som utvecklas av ett företag som heter Microsoft. Det senaste stabila Windows operativsystemet är Windows Vista som finns och köpa i nästan vilken datoraffär som helst idag. Redigerat 22 Januari 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 22 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 När man formaterar om hårddisken raderas all sparad data och skriver ett filsystem på hårddisken. När hårddisken inte innehåller någon data är den "tom". När hårddisken är tom finns inget operativsystem och då kan det vara bra att installera ett. Har du inga pengar kan du pröva ett operativsystem som bygger på en kärna som kallas Linux. Det finns flera operativsystem som bygger på Linux, jag rekommenderar Ubuntu. Har du pengar kan du köpa något operativsystem(om du vill), det operativsystemet som är störst på marknaden idag kallas för Windows som utvecklas av ett företag som heter Microsoft. Det senaste stabila Windows operativsystemet är Windows Vista som finns och köpa i nästan vilken datoraffär som helst idag. Come again? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 Kort sagt, har du en Windows XP skiva, eller en skiva där det står Recovery Disk? Stoppa in den i CD-läsaren och starta om datorn. När skärmen är svart, med typ vita siffror osv så trycker du på typ F2 eller F10. Sedan får någon annan ta resten. Men ni andra, fatta, han förstår inte hur man gör. Då hjälper det inte med "Stoppa in skiva" och formatera om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
changingacoun Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 har du en skiva med ett oprativsystem på eller en recovring skiva om du har en med ett oprativsystem på så kan du kontakta mig jag har formaterat om och installerat om min dator många gånger. och skriv vilket oprativsystem du har också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 22 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 Kort sagt, har du en Windows XP skiva, eller en skiva där det står Recovery Disk? Stoppa in den i CD-läsaren och starta om datorn. När skärmen är svart, med typ vita siffror osv så trycker du på typ F2 eller F10. Sedan får någon annan ta resten. Men ni andra, fatta, han förstår inte hur man gör. Då hjälper det inte med "Stoppa in skiva" och formatera om... Har XP, ja, kan leta/fråga farsan efter skivan, men det blir imorn, är fett trött har endast sovit typ 6 timmar per natt i en vecka så =P heh... har du en skiva med ett oprativsystem på eller en recovring skiva om du har en med ett oprativsystem på så kan du kontakta mig jag har formaterat om och installerat om min dator många gånger. och skriv vilket oprativsystem du har också. Hade liksom typ gjort en tråd så folk kunde svara här, inte så jag ska få svar av folk att jag ska skicka mail till dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.