Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Ni som bor typ i borås eller nära och går på viskastrandsgymnasiet och MP... Hur mycket poäng hade ni?. har gjort mitt gymnasieval nu och har 165p.. men kan nog höja mig i ett par ämnen tills vt..

165?! Du vet väl att mediaprogrammet fortfarande innebär att du måste gå på lektioner och lära dig saker? :P

Det finns dokument du kan titta i för att se hur mycket poäng förra årets elever var tvungen att ha för att komma in på diverse program. Fråga din SYO eller lärare.

Redigerat av Tolin
  • 2 veckor senare...
Skrivet

Ni som bor typ i borås eller nära och går på viskastrandsgymnasiet och MP... Hur mycket poäng hade ni?. har gjort mitt gymnasieval nu och har 165p.. men kan nog höja mig i ett par ämnen tills vt..

165?! Du vet väl att mediaprogrammet fortfarande innebär att du måste gå på lektioner och lära dig saker? :P

Det finns dokument du kan titta i för att se hur mycket poäng förra årets elever var tvungen att ha för att komma in på diverse program. Fråga din SYO eller lärare.

Mediaprogrammet anses väll endå inte direkt som ett tufft program ^^ . De flesta jag känner som går där tkr det är ganska slappt :) .

Skrivet

Media handlar inte så mycket om teori, faktist är det mycket praktiska saker man lär sig.

Media är yrkesförberedande och inte högskoleförberedande, men konkurransen inom Media är bland de hårdaste har jag för mig.

Skrivet

Media handlar inte så mycket om teori, faktist är det mycket praktiska saker man lär sig.

Media är yrkesförberedande och inte högskoleförberedande, men konkurransen inom Media är bland de hårdaste har jag för mig.

Jag tycker inte att man ska söka till Media bara för att det är "Slappt" eller "Låg intagningspoäng". Det blir ju inte lätt sen när man gått ut Gymnasiet.

Jag tänker gå Media för att det är det jag vill arbeta med. Att skapa film är det jag brinner för, och om det så innebär att jag får bo i husvagn och leva på socialbidrag så visst xD Sålänge jag får göra det jag älskar.

Skrivet

Jag tycker inte att man ska söka till Media bara för att det är "Slappt" eller "Låg intagningspoäng". Det blir ju inte lätt sen när man gått ut Gymnasiet.

Jag tänker gå Media för att det är det jag vill arbeta med. Att skapa film är det jag brinner för, och om det så innebär att jag får bo i husvagn och leva på socialbidrag så visst xD Sålänge jag får göra det jag älskar.

Håller fullständigt med dig!

Man ska gå det programmet man tycker är roligt..

Jag tycker det är väldigt roligt att göra film och redigera..

Vilket gymnasium ska du gå på?

Viskastrand?

Skrivet

ja jag har frågat henne men hon sa att jag har en chans att komma in där. och förresten e det inte så lätt att höja sig. Jag försöker men vet inte riktigt hur jag ska göra. jag gör ju mitt bästa!

lolbullshit gick upp från 170 till 270 sista terminen.

Skrivet

ja jag har frågat henne men hon sa att jag har en chans att komma in där. och förresten e det inte så lätt att höja sig. Jag försöker men vet inte riktigt hur jag ska göra. jag gör ju mitt bästa!

lolbullshit gick upp från 170 till 270 sista terminen.

aa vet men det var medel det.

det minsta var vid 60p tror jag

och då har jag i allafall en liten chans.

Och förresten så kanske den statistiken minskar eller höjs.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...