Hoppa till innehåll

Vad Är En Normal Temperatur För En Dator?


Gäst jagekung
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst jagekung

Vet inte riktigt men jag tror 50-60 Grader kanske bra om den är mindre

 

Här är min dator det är vista men den har vart på länge

OBS vet inte riktigt hur speedfan funkar

post-59366-1232998806_thumb.jpg

okej då är 27-37 grader som jag ligger på ganska bra? :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt men jag tror 50-60 Grader kanske bra om den är mindre

 

Här är min dator det är vista men den har vart på länge

OBS vet inte riktigt hur speedfan funkar

post-59366-1232998806_thumb.jpg

okej då är 27-37 grader som jag ligger på ganska bra? :D

 

Jajamän. Det blir först farligt om din CPU börjar närma sig ~70 grader. Har ingen aning kring hur det är med de andra komponenterna men det väl processorn som är den vanligaste delen man talar kring i sådana sammanhang. Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, vad som är en bra temperatur varierar från komponent till komponent, och från modell till modell. till exempel så skulle mitt grafikkort med all säkerhet ge upp över 70 grader, medan ati:s nya 4870 är byggd för att klara högst 120 grader (är iofs skälet till att 4870 skrämmer gamers ;)) men en modern processor bör helst inte komma över 70 medan grafikkorten ska klara lite mer som jag nyss skrev

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst jagekung

alltså, vad som är en bra temperatur varierar från komponent till komponent, och från modell till modell. till exempel så skulle mitt grafikkort med all säkerhet ge upp över 70 grader, medan ati:s nya 4870 är byggd för att klara högst 120 grader (är iofs skälet till att 4870 skrämmer gamers ;)) men en modern processor bör helst inte komma över 70 medan grafikkorten ska klara lite mer som jag nyss skrev

Okej :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wtf, mitt 9600gt kom till 91 grader glömde titta till datorn och öppna fönstret, fast det var inget farligt börja bara lagga så märkte att något var fel, startade om datorn rätt så fort :)

haha ganska varmt det xD

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...