Hoppa till innehåll

Hur Ska Jag Specca?


zitroz
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mîhker

PvP

 

PvE

 

 

Kan tillägga att affliction endast är bra i bossfighter (raids), om du kör 5 mans/5 man hcs så råder jag dig att specca Destruction + imp, eller demo/destro hybrid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tro mig, demo/destro hybrid är inte svårt ;)

 

CoE>Corr>SBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBSBShadowboltSBSBSBSBSBSB...

 

 

Affliction är jobbigt som f*n, typ 6-7 timers att hålla reda på och det suger för trash, dina dots hinner inte ens ticka hälften av deras, vad heter det på svenska, "duration".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh! HJÄLP! ni skrämmer nästa ihjäl mig, fick ju näst in till hjärtattack av att läsa och se era spec.

som tur va ha jag startat andas igen (och jag ä seriöst...nästan^^)

 

Zitroz vad ska du ha din lock till? vilken lvl ä du? vilket pet kör du med?

 

Zitroz spec;

specen funkar väll men;

Varför slösa point's på ' Improved Fear' ser ingen användning för det...om du frågar mig så ä fear helt värdelös om inte hela området ä rensat på mobs, men jag använder det ändå aldrig, du drar oftast till dig mera mobs än vad du hade tänkt dig från början för din target springer fel osv osv..

Jag skulle tagit de 2 i ' Grim Reach ' istället, du får längre range (avstånd) och kan stå längre bort och kasta dina spells :D sen så finns det lite som jag inte skulle tagit om det vore min lock :P men men vanesak + vad man ska ha den till...

 

Kimen spec;

En aff spec utan 'Suppression' är ju nästan ingen aff spec... det ä skrämande, ifall du är en aff-lock utan det så slösar du ju otroligt massvis onödig mana som du kan spara genom 3 små point's....

Jag skulle tagit 'Improved Drain Soul' 7 % mana tillbaka ä alltid trevligt särsklit som aff-lock då du kan ha en förmåga att slösa mana (åtminstonde jag lyckades alltid på nått sätt göra det...hmm.. :) ) annars huvsatt ok,

finns lite mera som jag skulle ändrat på men, annars så duger den.. beror på vad man ska ha locken till och hur man spelar.. ><

 

Daniz;

PVP: ska inte komentera för mkt eftersom jag knappt använder min aff-lock, särskilt inte i pvp men... jag skulle spec'at full't i 'Suppression' eftersom att ta ner mana kostnaden ä otroligt viktigt, ifall du inte vill ägna dina BG's / arenor genom att drika sådär 25% av din tid.. (ok överdrev lite men ändå...! ) Även här skulle jag ha valt 'Improve Drain Soul' för att få tillbaka manan..Sen 'Improved helth funel (tror inte du har så mkt tid att tänka på ditt pet..om du frågar mig, de gånger jag kör pvp så tänker jag typ 0,1% om mitt pet överlever, är mera koncentrerad på att överleva själv)dock inte så van vid pvp så kanske har fel här..

 

PVE; hmm, denna ä väll mest likt vad jag skulle spec'at om jag vore aff, men nja vissa saker skulle jag dock ändrat på... men det ä väll pga hur jag ä van att spela och så...

 

_________________________________________________

 

Zitroz jag levlade som aff > lvl 52, bytte till demo levlade >> 70 (innan WOTLK) va demo ett tag, bytte sedan till Aff var där ett tag sen till dest.. jag kan alla spec's (hmm, tror det) på en lock åtminstonde för lvl 70.. min lock är i lvl 80 och är Dest ^^

Sen skulle jag levla till 80, oj vad man fick slita,(jag ä inte van att spela nått annat än raid's / hc's som dest, men nu i lvl 80 så går dt enklare känns det som..aja) efter 1 bar så bytte jag till aff levlade som det till 80, och byte till dest (eftersom jag kör otroligt mycket,eller lagom mycket raids / hc's) :)

säg vad du ska ha din spec till, vilket pet du brukar köra med och sen kan jag kanske hjälpa dig med en spec som funkar (jag hoppas det... har inte kört på nått annat än dest på länge men tror nog jag kan komma på nått) :P

Redigerat av xXZzzweet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar inte lock men när jag spelade de så brukade jag inte dra drain soul i slutet t.ex. på bossar för att få mana, eftersom för det mesta är ju bossen död då :P samt brukar man väl inte dra drain soul i pvp för den långa ticking time och den låga dmg om man nu inte prickar in den med nån annan dmg. t.ex. SB eller Confligareteteertre. Sen blir ens bags fulla med soulshards vilket jag fann väldigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej hehe nä vet inte riktigt vaför jag har Improved Fear.. xP

Jag är lvl 71 nu, håller på att lvla alltså :) Och jag använder aldrig alla dots på trash mobs :o om det inte är typ mechanics som jag inte can ta liv ifrån dårå ;P

Jag använder väldigt ofta olika demons beror på vart jag kör.

 

Det här då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar inte lock men när jag spelade de så brukade jag inte dra drain soul i slutet t.ex. på bossar för att få mana, eftersom för det mesta är ju bossen död då :P samt brukar man väl inte dra drain soul i pvp för den långa ticking time och den låga dmg om man nu inte prickar in den med nån annan dmg. t.ex. SB eller Confligareteteertre. Sen blir ens bags fulla med soulshards vilket jag fann väldigt irriterande.

 

 

Jag fuskar o använder en addon som tillåter max 25 shard, för det ä det ja tkr ä mesta jag vill ha, går att ändra hur många man vill ha... och finns en miljon olika addons för det ><

 

Okej hehe nä vet inte riktigt vaför jag har Improved Fear.. xP

Jag är lvl 71 nu, håller på att lvla alltså :) Och jag använder aldrig alla dots på trash mobs :o om det inte är typ mechanics som jag inte can ta liv ifrån dårå ;P

Jag använder väldigt ofta olika demons beror på vart jag kör.

 

Det här då? :)

 

tror specen funkar :) vet inte hur du brukar spela va du använder fö spells o så, men tror det ä en bra spec.

jo jag vet, man blir sur när sipon life är immune ^^

Redigerat av xXZzzweet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh! HJÄLP! ni skrämmer nästa ihjäl mig, fick ju näst in till hjärtattack av att läsa och se era spec.

som tur va ha jag startat andas igen (och jag ä seriöst...nästan^^)

 

Zitroz vad ska du ha din lock till? vilken lvl ä du? vilket pet kör du med?

 

Zitroz spec;

specen funkar väll men;

Varför slösa point's på ' Improved Fear' ser ingen användning för det...om du frågar mig så ä fear helt värdelös om inte hela området ä rensat på mobs, men jag använder det ändå aldrig, du drar oftast till dig mera mobs än vad du hade tänkt dig från början för din target springer fel osv osv..

Jag skulle tagit de 2 i ' Grim Reach ' istället, du får längre range (avstånd) och kan stå längre bort och kasta dina spells :D sen så finns det lite som jag inte skulle tagit om det vore min lock :P men men vanesak + vad man ska ha den till...

 

Kimen spec;

En aff spec utan 'Suppression' är ju nästan ingen aff spec... det ä skrämande, ifall du är en aff-lock utan det så slösar du ju otroligt massvis onödig mana som du kan spara genom 3 små point's....

Jag skulle tagit 'Improved Drain Soul' 7 % mana tillbaka ä alltid trevligt särsklit som aff-lock då du kan ha en förmåga att slösa mana (åtminstonde jag lyckades alltid på nått sätt göra det...hmm.. :) ) annars huvsatt ok,

finns lite mera som jag skulle ändrat på men, annars så duger den.. beror på vad man ska ha locken till och hur man spelar.. ><

 

Daniz;

PVP: ska inte komentera för mkt eftersom jag knappt använder min aff-lock, särskilt inte i pvp men... jag skulle spec'at full't i 'Suppression' eftersom att ta ner mana kostnaden ä otroligt viktigt, ifall du inte vill ägna dina BG's / arenor genom att drika sådär 25% av din tid.. (ok överdrev lite men ändå...! ) Även här skulle jag ha valt 'Improve Drain Soul' för att få tillbaka manan..Sen 'Improved helth funel (tror inte du har så mkt tid att tänka på ditt pet..om du frågar mig, de gånger jag kör pvp så tänker jag typ 0,1% om mitt pet överlever, är mera koncentrerad på att överleva själv)dock inte så van vid pvp så kanske har fel här..

 

PVE; hmm, denna ä väll mest likt vad jag skulle spec'at om jag vore aff, men nja vissa saker skulle jag dock ändrat på... men det ä väll pga hur jag ä van att spela och så...

 

_________________________________________________

 

Zitroz jag levlade som aff > lvl 52, bytte till demo levlade >> 70 (innan WOTLK) va demo ett tag, bytte sedan till Aff var där ett tag sen till dest.. jag kan alla spec's (hmm, tror det) på en lock åtminstonde för lvl 70.. min lock är i lvl 80 och är Dest ^^

Sen skulle jag levla till 80, oj vad man fick slita,(jag ä inte van att spela nått annat än raid's / hc's som dest, men nu i lvl 80 så går dt enklare känns det som..aja) efter 1 bar så bytte jag till aff levlade som det till 80, och byte till dest (eftersom jag kör otroligt mycket,eller lagom mycket raids / hc's) :)

säg vad du ska ha din spec till, vilket pet du brukar köra med och sen kan jag kanske hjälpa dig med en spec som funkar (jag hoppas det... har inte kört på nått annat än dest på länge men tror nog jag kan komma på nått) :P

Du är helt klart ny inom pvp eller så är du bara dum. Sen när är arenas/bgs i WotLK mana war? ROFL. A just det, om du behöver mana: Lifetap/dark pact. 1p i surpression är oftast för att få hitcap. Och att du inte tänker på din pet i pvp bevisar att jag hade rätt om "Du är helt klart ny inom pvp eller så är du bara dum"

 

Okej hehe nä vet inte riktigt vaför jag har Improved Fear.. xP

Jag är lvl 71 nu, håller på att lvla alltså smile.gif Och jag använder aldrig alla dots på trash mobs ohmy.gif om det inte är typ mechanics som jag inte can ta liv ifrån dårå ;P

Jag använder väldigt ofta olika demons beror på vart jag kör.

 

Det här då? smile.gif

Du är full affliction men använder inte dots? -.^

 

Testa en av dessa.

 

http://talent.mmo-champion.com/?warlock=00...ph=000000000000 SL/FG (rekommenderas)

 

http://talent.mmo-champion.com/?warlock=55...ph=000000000000FG/Ruin (Shadowbolt spam version av föregående)

 

 

Lite info om SL/FG (den bästa leveling speccen imo)

 

http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=16919.0

 

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=89547 (film)

Redigerat av Daniz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med den här:

 

http://www.wowhead.com/?talent=IfxMbzMAoVq0IstZEzbV

 

Den absolut bästa affliction speccen, maximerar dps'n också, går mycket bättre än Demo/Destro hybrid.

För raiding.

 

Dock måste man vara vid ca. 14% (Suppresion = +3% = 18% = Hitcap ) i hit cappen för att få ut maximalt av affliction, även ha en bra bit spellpower. Trash kommer ligga runt 1000 dps, medans bossarnas 2500 och uppåt beroende på gear och raid (10 man 25 man ).

 

Daniz: Vad flummar du om med din specc? Ingen Death's Embrace? Nyckeln till en fungerande och bra affliction specc är DRAIN SOUL! Du ska använda drain soul under 25%, då den kan ticka 7k+ om man går med den speccen jag länkade.

 

Dots ska också refreshas konstant.. Alltså är det Alla dots på > Shadow Bolt > Shadow bolt om man hinner > Refresh > Repeat > Under 25% > Drain Soul > När den runnit ut > Refresh > Drain Soul.

 

 

Om du ska levla så kör med http://talent.mmo-champion.com/?warlock=00...ph=000000000000 som tidigare sagt, den absolut bästa. Men då ska man inte bara attackera en mob, utan flera , t.ex. 5 st på samma gång, annars förlorar du bara på den.

 

http://armory.wow-europe.com/character-she...and&n=Quaim Om ni vill kolla på min Armory.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...