Hoppa till innehåll

Ny Burk


shoobree
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, tack ForlorN.

 

Jag valde 2gb istället för en anledning. För att..om man nu har 4gb behöver man ju 64 bits för utnyttja hela RAM minnet?

Vista är skit.

 

Men tror Windows 7 ska vara bättre.

 

Men jo tror att det krävs 64 för att utnyttja det fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Okej, tack ForlorN.

 

Jag valde 2gb istället för en anledning. För att..om man nu har 4gb behöver man ju 64 bits för utnyttja hela RAM minnet?

Vista är skit.

 

Men tror Windows 7 ska vara bättre.

 

Men jo tror att det krävs 64 för att utnyttja det fullt ut.

 

Nej, Vista är inte skit. säg varför, snälla.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer ström kanske?

 

Passar allt till Moderkortet?

 

Vad ska du spela?

 

Behöver du mer Minne?

Vad jag ska spela?

 

Crysis, Left 4 Dead och allt det där..

 

2 gb duger..

 

Crysis och L4D på ett budgetgrafikkort.. jo det lär funka men är det maxbudgeten verkligen?

 

vid den budgeten tycker jag att man ska satsa på ett lite billigare nätagg, corsair är det bästa men kostar också lite mer... varför så söliga minnen? och bara 2gb? bättre att satsa på framtiden med 4gb... kostar inte mer...

 

PS: finns billigare moderkort som hade fungerat bättre i den budegeten...

 

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/inetvikorpabudget.jpg

 

Bättre, om du kan lägga till 200 är det perfekt och köra på 4850 1GB... det behövs med mkt minne på grafikkortetn nu förtiden...

 

För det första så tänker du HELT och hållet fel lol med tanke på prestandan och själva ordet som ni använder "framtidssäker" så är moderkortet det viktigaste delen.

 

Moderkortet som jag har valt erbjuder 16 GIG med 4 slot för ram. 2 GIG är redan framtidssäker, att fylla på med 2 gig senare går alldeles utmärkt men med ditt val av moderkort, nej tack, aldrig i livet.

 

Mina delar funkar perfekt och jag föreslår att du inte följer ungens råd.

 

EDIT:

 

En sak till som jag stör mig på, dagens spel går inte ut på att man ska ha mycket VRAM, däremot är det själva processorn och grafikkortet, såsom GTA IV så är det VRAM som krävs medan Gears of war går efter ram.

Redigerat av vincent_spider
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är mitt bidrag ;)

 

 

 

 

 

Edit:Ska du inte ha en hårddisk och dvd?

Dina delar ser bättre än ungens, fast jag ogillar processorn, AMD X2 6000+ duger garanterat med 3.2 GHz och klockvänligt när man använder moderkortet.

 

Du ser åtminstone ut att tänka på hur alla delar fungerar tillsammans och inte försöka omvandla en frisk pojke till en pojke som gillar en annan pojke.

 

Sen så måste vi anpassa oss till att "Xzamer" som ska använda delarna bara behöver 2 gig då han ska använda XP 32 bit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer ström kanske?

 

Passar allt till Moderkortet?

 

Vad ska du spela?

 

Behöver du mer Minne?

Vad jag ska spela?

 

Crysis, Left 4 Dead och allt det där..

 

2 gb duger..

Crysis och L4D på ett budgetgrafikkort.. jo det lär funka men är det maxbudgeten verkligen?

 

vid den budgeten tycker jag att man ska satsa på ett lite billigare nätagg, corsair är det bästa men kostar också lite mer... varför så söliga minnen? och bara 2gb? bättre att satsa på framtiden med 4gb... kostar inte mer...

 

PS: finns billigare moderkort som hade fungerat bättre i den budegeten...

 

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/inetvikorpabudget.jpg

 

Bättre, om du kan lägga till 200 är det perfekt och köra på 4850 1GB... det behövs med mkt minne på grafikkortetn nu förtiden...

 

För det första så tänker du HELT och hållet fel lol med tanke på prestandan och själva ordet som ni använder "framtidssäker" så är moderkortet det viktigaste delen.

 

Moderkortet som jag har valt erbjuder 16 GIG med 4 slot för ram. 2 GIG är redan framtidssäker, att fylla på med 2 gig senare går alldeles utmärkt men med ditt val av moderkort, nej tack, aldrig i livet.

 

 

Mina delar funkar perfekt och jag föreslår att du inte följer ungens råd.

 

EDIT:

 

En sak till som jag stör mig på, dagens spel går inte ut på att man ska ha mycket VRAM, däremot är det själva processorn och grafikkortet, såsom GTA IV så är det VRAM som krävs medan Gears of war går efter ram.

 

Då förstår jag inte hur du tänker... Moderkort ska man ju inte gå på jue... Varje gång en ny processorsort kommer ut så bytar dom socket.

 

en Intel Socket 478 moderkort kommer aldrig kunna köra en Intel Core i7...

 

2gb är absolut inte framtidssäkert.

 

och när jag säger minne till grafikkortet tror du inte jag menar V-RAM då? vafan tror du jag menar egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer ström kanske?

 

Passar allt till Moderkortet?

 

Vad ska du spela?

 

Behöver du mer Minne?

Vad jag ska spela?

 

Crysis, Left 4 Dead och allt det där..

 

2 gb duger..

Crysis och L4D på ett budgetgrafikkort.. jo det lär funka men är det maxbudgeten verkligen?

 

vid den budgeten tycker jag att man ska satsa på ett lite billigare nätagg, corsair är det bästa men kostar också lite mer... varför så söliga minnen? och bara 2gb? bättre att satsa på framtiden med 4gb... kostar inte mer...

 

PS: finns billigare moderkort som hade fungerat bättre i den budegeten...

 

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/inetvikorpabudget.jpg

 

Bättre, om du kan lägga till 200 är det perfekt och köra på 4850 1GB... det behövs med mkt minne på grafikkortetn nu förtiden...

 

För det första så tänker du HELT och hållet fel lol med tanke på prestandan och själva ordet som ni använder "framtidssäker" så är moderkortet det viktigaste delen.

 

Moderkortet som jag har valt erbjuder 16 GIG med 4 slot för ram. 2 GIG är redan framtidssäker, att fylla på med 2 gig senare går alldeles utmärkt men med ditt val av moderkort, nej tack, aldrig i livet.

 

 

Mina delar funkar perfekt och jag föreslår att du inte följer ungens råd.

 

EDIT:

 

En sak till som jag stör mig på, dagens spel går inte ut på att man ska ha mycket VRAM, däremot är det själva processorn och grafikkortet, såsom GTA IV så är det VRAM som krävs medan Gears of war går efter ram.

 

Då förstår jag inte hur du tänker... Moderkort ska man ju inte gå på jue... Varje gång en ny processorsort kommer ut så bytar dom socket.

 

en Intel Socket 478 moderkort kommer aldrig kunna köra en Intel Core i7...

 

2gb är absolut inte framtidssäkert.

 

och när jag säger minne till grafikkortet tror du inte jag menar V-RAM då? vafan tror du jag menar egentligen?

 

 

För att inte skämma ut dig själv så ber jag dig att läsa om en gång till. Det jag påpekar är att dagens spel inte går ut på mycket VRAM utan processor och grafikkort. Det är själva moderkortet som bär den framtida tiden för att man ska kunna utnyttja framtiden, att du har ett moderkort som klarar av alla senaste AMD inklusiv X4 gör att du är framtids säker. Att du sedan blandar ihop Intel och AMD får mig att skratta, det bevisar att du är blind nog att ens kunna läsa.

 

Med tanke på hur du sammanfattar det hela så ser jag min poäng som ett bättre val, mina delar ger honom ett framtidssäker moderkort som ger honom 16 GIG, även X4 AMD så att han senare kan byta och även 4 slot för att sedan fylla på 4 x 4 = 16 gig.

 

Sen förstår jag ingenting av detta "och när jag säger minne till grafikkortet tror du inte jag menar V-RAM då? vafan tror du jag menar egentligen? "

 

Vad tusan försöker du påpeka? Du påstår att dagens spel använder VRAM mycket och jag bevisade att dagens spel inte gör det sen försöker du förklara för mig om något som knappt går att förklara lol? Vi skyller på vädret :lol:

 

Slutsats, mitt val är bättre och om du vill bevisa att dina delar som du valde är bättre, kom med ett bättre svar än att skämma ut dig själv.

Redigerat av vincent_spider
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att inte skämma ut dig själv så ber jag dig att läsa om en gång till. Det jag påpekar är att dagens spel inte går ut på mycket VRAM utan processor och grafikkort. Det är själva moderkortet som bär den framtida tiden för att man ska kunna utnyttja framtiden, att du har ett moderkort som klarar av alla senaste AMD inklusiv X4 gör att du är framtids säker. Att du sedan blandar ihop Intel och AMD får mig att skratta, det bevisar att du är blind nog att ens kunna läsa.

 

Med tanke på hur du sammanfattar det hela så ser jag min poäng som ett bättre val, mina delar ger honom ett framtidssäker moderkort som ger honom 16 GIG, även X4 AMD så att han senare kan byta och även 4 slot för att sedan fylla på 4 x 4 = 16 gig.

 

Slutsats, mitt val är bättre och om du vill bevisa att dina delar som du valde är bättre, kom med ett bättre svar än att skämma ut dig själv.

 

Tuffing

 

Jag sade aldrig att VRAM är viktigast för spel, men det har en stor fucking del i dem nya spelen som kräver jävligt mycket.

 

Vart har jag blandat ihop AMD och Intel? :/

 

Förresten, vad är det för fel på moderkortet som jag valde? Det stödjer upp till 8GB minne, hälften av det ditt moderkort klarar men även kostar det hälften så mycket. Jag valde det priset så vi kunde fokusera mer på moderkortet eftersom han vill spela spel som Crysis och L4D.

 

Och Nej jag är inte blind, jag är bara jävligt trött och irriterad.

 

Dina delar är ju inte alls bättre, vem f*n väljer ett gamingchassi och ett sådant dyrt nätaggregat till ett budgetbygge?

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att inte skämma ut dig själv så ber jag dig att läsa om en gång till. Det jag påpekar är att dagens spel inte går ut på mycket VRAM utan processor och grafikkort. Det är själva moderkortet som bär den framtida tiden för att man ska kunna utnyttja framtiden, att du har ett moderkort som klarar av alla senaste AMD inklusiv X4 gör att du är framtids säker. Att du sedan blandar ihop Intel och AMD får mig att skratta, det bevisar att du är blind nog att ens kunna läsa.

 

Med tanke på hur du sammanfattar det hela så ser jag min poäng som ett bättre val, mina delar ger honom ett framtidssäker moderkort som ger honom 16 GIG, även X4 AMD så att han senare kan byta och även 4 slot för att sedan fylla på 4 x 4 = 16 gig.

 

Slutsats, mitt val är bättre och om du vill bevisa att dina delar som du valde är bättre, kom med ett bättre svar än att skämma ut dig själv.

 

Tuffing

 

Jag sade aldrig att VRAM är viktigast för spel, men det har en stor fucking del i dem nya spelen som kräver jävligt mycket.

 

Vart har jag blandat ihop AMD och Intel? :/

 

Förresten, vad är det för fel på moderkortet som jag valde? Det stödjer upp till 8GB minne, hälften av det ditt moderkort klarar men även kostar det hälften så mycket. Jag valde det priset så vi kunde fokusera mer på moderkortet eftersom han vill spela spel som Crysis och L4D.

 

Och Nej jag är inte blind, jag är bara jävligt trött och irriterad.

 

Dina delar är ju inte alls bättre, vem f*n väljer ett gamingchassi och ett sådant dyrt nätaggregat till ett budgetbygge?

 

 

Att du argumenterar med mig kan du inte komma med ursäkter som att du saftar apan eller att hunden slickar din hand, det är bara att dra ner i sjön då lol :lol:

 

I och med att våra bägge delar handlar om AMD så tog du in Intel vilket gör att du blandar ihop det hela, du kan inte diskutera om Intel och jämföra det med AMD när vi snackar om AMD.

 

Att ditt moderkort sedan stödjer upp till 8 GIG gör ingen skillnad alls med tanke på själva priset så ser jag inget kvalite heller, det moderkortet jag visade ger kvalite och är ett känt märke dessutom som klarar av höga belastningar. Jag skulle däremot påpeka att ditt moderkort knappast skulle klara av något sådant.

 

Varför slösa bort på ett billigt chassi och ett dåligt nätagg när Sj*vlaSTE nätagget har en STOR betydelse när det gäller att hålla igång datorn. Nätagg går sönder hur lätt som helst och många delar kräver ström, ifall delarna inte får det de kräver så leder det till att datorn slöar ner och det blir kaos och kan leda till att delar går sönder såsom mitt förra grafikkort gjorde.

 

Så kom inte HIT och snacka strunt och please, använd ett vårdat språk när du argumenterar, känns så himla barnsligt att förvänta ett sådant språk från en 16 åring lol.

 

Jag ber om ursäkt ifall jag går på såhär på engång fast jag vill fortsätta ha en trevlig diskussion så jag ska försöka hålla ett vänligt och bra språk efter detta :)

Redigerat av vincent_spider
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att inte skämma ut dig själv så ber jag dig att läsa om en gång till. Det jag påpekar är att dagens spel inte går ut på mycket VRAM utan processor och grafikkort. Det är själva moderkortet som bär den framtida tiden för att man ska kunna utnyttja framtiden, att du har ett moderkort som klarar av alla senaste AMD inklusiv X4 gör att du är framtids säker. Att du sedan blandar ihop Intel och AMD får mig att skratta, det bevisar att du är blind nog att ens kunna läsa.

 

Med tanke på hur du sammanfattar det hela så ser jag min poäng som ett bättre val, mina delar ger honom ett framtidssäker moderkort som ger honom 16 GIG, även X4 AMD så att han senare kan byta och även 4 slot för att sedan fylla på 4 x 4 = 16 gig.

 

Slutsats, mitt val är bättre och om du vill bevisa att dina delar som du valde är bättre, kom med ett bättre svar än att skämma ut dig själv.

 

Tuffing

 

Jag sade aldrig att VRAM är viktigast för spel, men det har en stor fucking del i dem nya spelen som kräver jävligt mycket.

 

Vart har jag blandat ihop AMD och Intel? :/

 

Förresten, vad är det för fel på moderkortet som jag valde? Det stödjer upp till 8GB minne, hälften av det ditt moderkort klarar men även kostar det hälften så mycket. Jag valde det priset så vi kunde fokusera mer på moderkortet eftersom han vill spela spel som Crysis och L4D.

 

Och Nej jag är inte blind, jag är bara jävligt trött och irriterad.

 

Dina delar är ju inte alls bättre, vem f*n väljer ett gamingchassi och ett sådant dyrt nätaggregat till ett budgetbygge?

 

 

Att du argumenterar med mig kan du inte komma med ursäkter som att du saftar apan eller att hunden slickar din hand, det är bara att dra ner i sjön då lol :lol:

 

I och med att våra bägge delar handlar om AMD så tog du in Intel vilket gör att du blandar ihop det hela, du kan inte diskutera om Intel och jämföra det med AMD när vi snackar om AMD.

 

Att ditt moderkort sedan stödjer upp till 8 GIG gör ingen skillnad alls med tanke på själva priset så ser jag inget kvalite heller, det moderkortet jag visade ger kvalite och är ett känt märke dessutom som klarar av höga belastningar. Jag skulle däremot påpeka att ditt moderkort knappast skulle klara av något sådant.

 

Varför slösa bort på ett billigt chassi och ett dåligt nätagg när Sj*vlaSTE nätagget har en STOR betydelse när det gäller att hålla igång datorn. Nätagg går sönder hur lätt som helst och många delar kräver ström, ifall delarna inte får det de kräver så leder det till att datorn slöar ner och det blir kaos och kan leda till att delar går sönder såsom mitt förra grafikkort gjorde.

 

Så kom inte HIT och snacka strunt och please, använd ett vårdat språk när du argumenterar, känns så himla barnsligt att förvänta ett sådant språk från en 16 åring lol.

 

Det är kvalité på antecs nätagg, inte lika bra kvalité som corsair kanske men det duger mycket väl.

 

Det är heller inget fel på Cooler Masters budgetchassin, de är gjorda för budgetbyggen. Jag har ett likadant chassi och det är f*n inget fel på det.

 

Fortfarande inget fel på ASrock, minst lika bra som Gigabyte.

 

Jag bryr mig inte ett skit om jag använder fult språk, detta är internet och jag här har jag rätt att bete mig som jag vill. BTW, du är ett år äldre? :/

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...