PussyCat Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Lycka till tjejer. [: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Uppsats i Svenska NP i mon då :oJag känner mig jävligt osäker på Krönikor, insändare och allt vad det är. :P Kommer nog gå bra, men en stor del av bedömningen sker på hur väl du formulerat uppsatsen- Grammatiken är alltså inte alls lika viktig, därför är jag nervös som är spelling freak, men inte alls så bra på att tyda linjerna mellan olika slags skrifter. Någon som kan förtydliga Krönika, Artikel, Insändare osv? Skulle lätta stressen. (Självklart vet jag hur en artikel ser ut osv, men hur de olika är uppbyggda. Hur en insändare skrivs, hur en krönika skrivs osv) Står ganska tydligt på Wiki. Eller det gjorde det iaf när jag checkade i 9an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 (redigerat) Uppsats i Svenska NP i mon då :o Jag känner mig jävligt osäker på Krönikor, insändare och allt vad det är. :P Kommer nog gå bra, men en stor del av bedömningen sker på hur väl du formulerat uppsatsen- Grammatiken är alltså inte alls lika viktig, därför är jag nervös som är spelling freak, men inte alls så bra på att tyda linjerna mellan olika slags skrifter. Någon som kan förtydliga Krönika, Artikel, Insändare osv? Skulle lätta stressen. (Självklart vet jag hur en artikel ser ut osv, men hur de olika är uppbyggda. Hur en insändare skrivs, hur en krönika skrivs osv) Står ganska tydligt på Wiki. Eller det gjorde det iaf när jag checkade i 9an. Om Krönika stod det inte mycket hjälpsamt ;) Har läst krönikor för fullt nu för att få en bild av hur det ska se ut. Redigerat 4 Februari 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Vecka 14 ska vi svenska nationella prov. Vi ska sitta från klockan 8.00 till 12.30 för att skriva en berättelse. *sigh* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Vecka 14 ska vi svenska nationella prov. Vi ska sitta från klockan 8.00 till 12.30 för att skriva en berättelse. *sigh*Vecka 14? Är det svenska 2 då? ;) Hela Sverige gör ju sina NT prov samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Ja lite nervös är man allt. Men det ska nog gå bra. Lycka till allihopa :student: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Uppsats i Svenska NP i mon då :o Jag känner mig jävligt osäker på Krönikor, insändare och allt vad det är. :P Kommer nog gå bra, men en stor del av bedömningen sker på hur väl du formulerat uppsatsen- Grammatiken är alltså inte alls lika viktig, därför är jag nervös som är spelling freak, men inte alls så bra på att tyda linjerna mellan olika slags skrifter. Någon som kan förtydliga Krönika, Artikel, Insändare osv? Skulle lätta stressen. (Självklart vet jag hur en artikel ser ut osv, men hur de olika är uppbyggda. Hur en insändare skrivs, hur en krönika skrivs osv) Står ganska tydligt på Wiki. Eller det gjorde det iaf när jag checkade i 9an. Om Krönika stod det inte mycket hjälpsamt ;) Har läst krönikor för fullt nu för att få en bild av hur det ska se ut. http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=13604 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.