Hoppa till innehåll

Blyg

Gäst ShadowZelda

Rekommendera inlägg

Gäst ShadowZelda

Vad ska jag göra om jag vill ha en flickvän, men jag är för blyg. Jag vågar inte ens prata med en tjej.

Ingen e typ intresserad i mej för att jag väger lite för mkt. Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att man väger mer än vad man bör göra så betyder det inte att man aldrig kommer få en tjej. ;) Det finns en för alla. Men om din vikt tynger ner dig så kan du ju börja träna? Hur gammal är du?

Sen blygheten så finns det olika vägar att fixa det. Finns psykologer som kan hjälpa dig om din blyghet är ett stort problem. Ett bra sätt att komma över sin blyghet är ju att börja med en sport. Fotboll, pingis osv, så att du samarbetar med andra.

Eller är du allmänt blyg, eller är det bara inför tjejer?

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ShadowZelda

Allmänt blyg. Jag vågar inte göra nånting inför klassen (typ hålla tal, redovisningar)

Jag är ganska tyst på lektionen. Jag vill inte gå till nån psykiatriker. Finns det inget annat sätt att lösa det på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allmänt blyg. Jag vågar inte göra nånting inför klassen (typ hålla tal, redovisningar)

Jag är ganska tyst på lektionen. Jag vill inte gå till nån psykiatriker. Finns det inget annat sätt att lösa det på?

Är man blyg så finns det inte direkt så många alternativ.. Prata med skolans kurator. Annars så bör du testa en sport.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett trick som faktiskt funkar väldigt bra. Jo, jag brukade vara ganska blyg när det gällde att tala inför klassen eller liknande.

Det jag gör är att helt enkelt sätta mig in i ett "skådespel". Jag sätter mig helt enkelt in i huvudet på någon annan- Kan vara kändis, tv karaktär eller politiker- Vad som än funkar. Sen bara det flyter på, men självklart är jag nervös ändå, fast inombords. Genom att sätta på det här skådespelet så kan jag enkelt dölja det.

Säger jag någonting fel så blir jag inte tyst eller får panik, för då tänker jag bara "Vad skulle **** göra i den här situationen?", och sen gör jag det.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska jag göra om jag vill ha en flickvän, men jag är för blyg. Jag vågar inte ens prata med en tjej.

Men lixom man behöver inte vara tjock eller rund bara drf man väger mycket. muskler väger mer än fett xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lixom man behöver inte vara tjock eller rund bara drf man väger mycket. muskler väger mer än fett xD

om man har mer fett än muskler så är det fett som synD

ont: hade samma prolem, och gillade verkligen en tjej men hon bara sket i mig. Men håller på att fixa det nu och fyfan vad bra det går:D

1. Börjar träna på gym, först 3 gånger i veckan sen 4 och sen 5 (dock inte mer än 5). Funkar för mig börjar bli riktigt bra, har förlorat över 10kg fett sen jag började.

2.försök alltid vara roligt, eller a inte hela tiden då blir det bara tråkigt, men blir förfan inte dena dära jobbiga och äckliga typen som bara försöker vara rolig hela tiden.

3.ha inte samma humör hela tiden, detta funkade för mig e typ sur och dryg ibland och glad och skrattar ibland blir skit bra.

4. sätt dig vid andra och så och följ med i deras diskusioner och visa ltie intrese, Men visa inte mer intrese än du egentligen är intreserad.

detta funkar för mig men kan inte garantera att det funkar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju ett ganska stort steg att gå till ett gym om man är extremt blyg.

Är man såpass blyg, så är det inte ens frågan om att man går till ett gym och styrketränar med andra i ens omgivning. Utan han bör börja med något smått, exempelvis gå ut och gå promenader varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ShadowZelda

Varje gång jag håller tal etc. så känns det som jag halvdör.

Om jag inte börjar hålla bra tal så kommer jag inte betygshoja mej i engelska och svenska som jag vill...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, svenska och engelska och lärare över huvudtaget ska inte döma hur nervös du är, de ska döma över hur du har gjort ditt arbete. Så länge du gör ditt arbete bra så är det inga problem att få bra betyg. Så redovisa ditt arbete muntligt och det spelar ingen roll hur nervös du är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...