Hoppa till innehåll

Wii Internet


RockLee

Rekommendera inlägg

:ph34r: Jag har bara Trådlöst bredband nu och har skaffat wii, kan jag då använda det till wii konsolet?

Har provat o göra som det står i manuallen men tydligen måste man ha en rauter eller va det heter.

Snälla någon som vet hur man kopplar det trådlösa till konsollet eller går det inte????

Tack för svar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt vad du menar men mitt Wii har internet och vi har bredlöst bredband. För att komma ut på internet måste du köpa "Internet Channel" i "Shop Channel" för 500 Wii Points (Ca 50 SEK)

Nej, det går att komma ut på Internet utan den. Internet Channel är bara en webbläsare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt vad du menar men mitt Wii har internet och vi har bredlöst bredband. För att komma ut på internet måste du köpa "Internet Channel" i "Shop Channel" för 500 Wii Points (Ca 50 SEK)

Nej, det går att komma ut på Internet utan den. Internet Channel är bara en webbläsare.

 

Jag vet. Internet Channel är en webbläsare. Men jaha, hur ska man komma ut på internet utan den då?

 

När man uppdaterar sitt Wii så gör man det över internet, man behöver igen Webläsare för det, när du chattar på msn är du på internet utan webläsare te.x
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Du måste ha:

1. din trådlösa rauters ipadress (tex min 192.168.1.1)

2. en webbläsare

3. Rauterns lösen (inte wep/wpa)

4. ett 64-bit WEP/WPA lås 5/10 karaktärer

 

På Wiin

5. gå in på wii setings sen trycker du på +>internet>conections settings>[en profil]>search for an acces point

ifall den inte kommer upp så kanske Rautern inte ger ut sitt ssid

Redigerat av pallainte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

:ph34r: Jag har bara Trådlöst bredband nu och har skaffat wii, kan jag då använda det till wii konsolet?

Har provat o göra som det står i manuallen men tydligen måste man ha en rauter eller va det heter.

Snälla någon som vet hur man kopplar det trådlösa till konsollet eller går det inte????

Tack för svar :(

Du går in på Inställningar - Internet - Wired Internet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...