Hoppa till innehåll

So-provet


JonteFire2
 Dela

Rekommendera inlägg

Vi hade ett prov innan sportlovet om Franska Revolutionen..

Det gick jättebra på alla frågor men sen till den sista frågan som var lärarens "egna" hatar jag!

Man skulle resonera eller skriva ner sina egna tankar! Jag kan verkligen inte skriva egna tankar om något.. det gäller också arbeten som jag håller på med.. Kan ni ge tips och förslag.. fattar inte när lärarna förklarar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi hade samma som er, fast tre stycken i ett prov, amerikanska, franska revolutionen och Napoleon.

Sen skulle man göra B-delen... Motivera detta och hur man kunde lösa utan våld..

Jag skrev att tex adeln och prästerna var barnsliga, egoister typ.. och skrev lite jämnförelse, det var inte så bra, men hey första gången jag gör ett prov med det.

Så det var ganska svårt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

Ungen har problem med uppgifter som innefattar egna tankar lol xd Det säger mycket om en person.

Vad har du för problem egentligen?

Om du inte kan sluta kaxa så ge fasn i att skriva då!

 

Han kaxar inte sig mot dig, han säger bara vad han får för uppfattning om dig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du ska typ skriva vad du tycker om skiten, vad det spelat för roll i historien, hur olika grupper kan tolka händelsen olika och vad det kan finnas för underliggande saker för händelsens utbrott.

 

har problem med sånt här själv, att analysera och utveckla. är inte särskilt öppen och håller gärna ideér för mig själv så tycker det är en idiotisk kriterie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du ska typ skriva vad du tycker om skiten, vad det spelat för roll i historien, hur olika grupper kan tolka händelsen olika och vad det kan finnas för underliggande saker för händelsens utbrott.

 

har problem med sånt här själv, att analysera och utveckla. är inte särskilt öppen och håller gärna ideér för mig själv så tycker det är en idiotisk kriterie.

Hur är det en idiotisk kriterie? Om du inte kan göra något med faktan (utveckla) är faktan värdelös.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du ska typ skriva vad du tycker om skiten, vad det spelat för roll i historien, hur olika grupper kan tolka händelsen olika och vad det kan finnas för underliggande saker för händelsens utbrott.

 

har problem med sånt här själv, att analysera och utveckla. är inte särskilt öppen och håller gärna ideér för mig själv så tycker det är en idiotisk kriterie.

Hur är det en idiotisk kriterie? Om du inte kan göra något med faktan (utveckla) är faktan värdelös.

 

för då ska läraren betygsätta sin tankegång, vilket jag tycker är fel för jag tycker inte man ska styra elever mot ett visst sätt att tänka.

 

har svårt att förklara hoppas du fattar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...