Hoppa till innehåll

Azureus Problem


Vendetta

Rekommendera inlägg

När jag laddar ner något så får jag alltid en gul 'smiley'. Jag tog NAT/brandväggstest med rätt port och detta kom upp:

Testar port 49125 ...

NAT-fel - Connection to **.***.**.61:49125 (your computer) refused.

 

Läste även (här http://www.azureuswiki.com/index.php/Port_forwarding) ' The routers IP is not 192.168.0.1 or 192.168.0.2, so the '@' will never reach your router.

 

Min ip är inte nån av dom som man ska ha heller. Vad ska jag göra? :(

 

[EDIT:] Det står blockerad av brandvägg på azureus.

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle det?

Man kan ladda ned lagliga former av torrents, så som demo's som företagen inte orkar ladda upp på sin egen bandbredd t.ex.

µTorrent och andra torrent-klienter i sig är ju inte olagligt...

ja, man KAN. Men det betyder inte att du INTE gör det

 

Låt mig säga såhär.

Om du har en bil så kan du ju fortfarande göra olagliga saker med den, t.ex köra snabbt. Samma sak med torrents, du kan ladda ned olagliga saker, men det betyder inte att man gör det. ;) Eftersom att det används ganska stort av lagliga saker också, såsom med en bil.

Ska man då ta bort bilen helt pga att någon kan använda den för fortkörning?

Redigerat av gun_man
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle det?

Man kan ladda ned lagliga former av torrents, så som demo's som företagen inte orkar ladda upp på sin egen bandbredd t.ex.

µTorrent och andra torrent-klienter i sig är ju inte olagligt...

ja, man KAN. Men det betyder inte att du INTE gör det

 

Låt mig säga såhär.

Om du har en bil så kan du ju fortfarande göra olagliga saker med den, t.ex köra snabbt. Samma sak med torrents, du kan ladda ned olagliga saker, men det betyder inte att man gör det. ;) Eftersom att det används ganska stort av lagliga saker också, såsom med en bil.

Ska man då ta bort bilen helt pga att någon kan använda den för fortkörning?

 

Nej, men...

 

Men??

Låt höra dina argument nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Provat andra program som uTorrent?

Ehh... WASD, bryter inte detta mot §3.7?

 

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt.

 

Detta är inte piratkopiering, sen reglen blev ändrad för några månader sen är det helt tillåtet att diskutera och fråga om P2P-program, som Azureus.

 

Inget mer argumenterade om det, hjälp trådskaparen och påpeka inte att någon bryter mot en regel, man varningar för det för något år sen. Anmäl bara om ni ser någon bryta mot en regel.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öppnat porten som Azureus använder?

Annars, vilken brandvägg använder du? Tror att Windows brandväggen har den porten öppen som default om ingen varit och pillat på den.

Har du forwardat porten i routern?

Jag har inte på Windows brandvägg. Jag använder en norton antivirus brandvägg... :P

 

Jag har forwardat porten i routern (tror jag).

 

[EDIT] Jag behövde bara stänga av norton. Tack till dom som försökte hjälpa mig. xP

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...