Hoppa till innehåll

Vista


D48

Rekommendera inlägg

hejsan;)

 

vad finns det som är problem med i vista? har hört att det är problem att installera vissa program etc för man moste gå in som admin eller ngt. och tar vista upp mkt minne och är det så krävande som alla säger att det är??

 

jag ska ´skaffa vista snart så jag bara undrar.

 

btw kommer skaffa Windows Vista Home Premium. är det ett bra vista och skaffa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är absolut inget fel med Vista, men jag råder dig att fixa 64 bitars versionen då du kanske vill ha mer RAM.

Och, ja. Du måste vara administratör för att ta bort saker. Användaren är inte längre administratör som default hos vista, så du får göra ett administrativt konto vilket inte är så speciellt svårt genom kommando tolken.

Annars är det bara att högerklicka och välja "kör som administratör".

Vista är inte alls så speciellt krävande, kanske om du har 512 mb minne...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

hejsan;)

 

vad finns det som är problem med i vista? har hört att det är problem att installera vissa program etc för man moste gå in som admin eller ngt. och tar vista upp mkt minne och är det så krävande som alla säger att det är??

 

jag ska ´skaffa vista snart så jag bara undrar.

 

btw kommer skaffa Windows Vista Home Premium. är det ett bra vista och skaffa?

Jag tycker inte att visa är något problem. Ibörjan, innan SP 1 så var det många buggar osv. Men snart släpps ju tillochmed SP 2, så då lär det vara ännu färre.

Jag har inte upplevt några kompabilitetsproblem med program. Men om man inte är admin på sin dator, dvs om din pappa bossar över datorn så är Vista väldigt jobbigt. För varje gång du ska göra något, kanske byta namn på mapp, så krävs det att du klickar på en knapp som dyker upp "Ja eller nej". Men för att kunna trycka på "Ja" så krävs det att man är inloggad som administrator.

 

Jag tycker inte direkt att Vista gör min dator långsammare. Men det är är väll en smaksak, vista drar ju mer än XP och det vet alla. Men skriv dina delar så får vi väll se.

 

Jag har Windows Vista Home Edition, och det fugnerar bra. Funderar på att byta till Vista ultimate bara för att kunna klämma ut den sista 1gb som jag inte kan använda av mitt ram. Väntar nog hellre på Windows 7 som släpps om typ 10 månader eller något.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe ok nja på den datorn som följer med så är det preimium home, det är 32 bitars va?

 

men det är väl annars bara att göra ett konto på datorn som man loggar in på så är man admin hela tiden?

 

inte admin på min vista dator, men allt funkar bra utan att ta "kör som administratör ".

 

en sak jag tycker du ska göra är att stänga av UAC (det som frågar Tillåt eller Avbryt)

Kontrollpanelen>Sök på UAC > o stäng av det :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

massa j*vla skit snack. menniskorna där ute är inte vana vid vista bara xp. jag kör vista på en

Hp dc7100

P 4 ht 3.20 GHz

nvidia geforce 8500GT 1gb DDR2

1024 mb ram

180gb hårddisk

och spel och sånt funkar skit bra!

vistan rullar på min data. men jag har bara 1gb ram

det är typ lite

men min data klarar av vista ultimate hur bra som helst. den e seg när jag har basic stylen på. men rullar när jag har aeron på. konstigt :blink:

LOL ;: min data rekommenderar dom bästa instellningar. knäpt. rullar... min boot är typ 15 sekunder

Redigerat av ThemasteR32
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...