Hoppa till innehåll

Problem


zkAro

Rekommendera inlägg

Tjena där.

 

När jag spelade WoW idag så bara laggade det till eller så, så min gubbe stog helt stilla. Så klickade jag på knappen så man kommer till skrivbordet (windowsflaggan), det funkade inte så jag klickade Ctrl + Alt + Del men det funkade inte heller. Så väntade jag lite så kom Aktivitetshanteraren äntligen upp men direkt när det kom upp så blev det skitdålig grafik och det kom upp en ruta där det stod liknande "Grafiksmotorerna har slutat fungera. Spara alla filer och starta om datorn.". Så jag startade naturligtvis om datorn. Och allt var bra igen. Men detta har hänt fler gånger innan vi hade vår dator inne på lagning för att byta moderkort. Vad är det som är fel med grafikkortet? Har Nvidia 7900GTX 512Mb, som sitter inne i vår HP-dator. Kan det vara damm vid grafikkortet? i så fall, hur tar man bort dammet?

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Kan ju vara vad som helst, t.ex nätagget som ger för lite kraft, eller att det blir för varmt.

I sådana fall temperaturen, inte nätaggregatet som ger för lite kraft.

För om han inte har ändrat något så lär HP ha räknat med att nätagget ska räcka till allt i burken.

 

Men öppna inte datorn efter att du har ringt kundsupporten. Det brukar vara så att garantin inte gäller om du öppnar den. Men den räcker bara i 2 - 3 år och om datorn är äldre än så so oroa dig inte för garantin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...