Hoppa till innehåll

Hemsida


Jack93
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! Vill gärna ha lite feedback om min hemsida. :)

 

http://www.superbrafoto.se/

 

Idén är ett community mest för media men ändå inte bara det.

De som var med mig och skapade hemsidan blev 'Officiella Medlemmar' och har egna album.

Tanken är att de som är intresserade/engagerade också ska kunna bli det en dag och att man ska kunna "kämpa" sig till det. (Vi har redan en person som blivit det, han blev fotointresserad efter att blivit medlem på hemsidan :)).

 

Ni kan väll säga vad ni tycker, och om ni har lust får ni gärna bli medlemmar också :).

 

Jag vill även ha tips om en bättre hemsida för bannerbyten än banner.nu (suger). <_<

Haha, jag har redan utbytet.com och bannerbyte.nu. (Kommer nog ändå att skaffa Google Ads förr eller senare).

 

Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja den får 4/10 av mig.

Det skulle vara bra fall du centrerade sidan och fixade så reklam annonserna sitter snyggt.

Och varför länkar du till ett externt forum?

Dom vill du ska göra det men vrf gör du det?

Phpbb är ett bra alternativ annars på forum.

Det är gratis och smidigt.

Och kan du bara flash elr?

Annars kan du ju koda om layuten till html och css.

Sen använda ett php script för bilderna på startsidan.

Bra idér?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja den får 4/10 av mig.

Det skulle vara bra fall du centrerade sidan och fixade så reklam annonserna sitter snyggt.

Och varför länkar du till ett externt forum?

Dom vill du ska göra det men vrf gör du det?

Phpbb är ett bra alternativ annars på forum.

Det är gratis och smidigt.

Och kan du bara flash elr?

Annars kan du ju koda om layuten till html och css.

Sen använda ett php script för bilderna på startsidan.

Bra idér?

Centrerad? Den är väll centrerad? Jag har kollat hemsidan i skolan, hemma hos en massa olika kompisar, här hemma på olika datorer, datorer med olika skärmupplösningar, och med olika webbläsare, på biblioteket, på företag där jag praoade o en massa andra ställen :P. Konstigt att den inte är centrerad för dig då?

 

Håller med om annonserna! Var ska jag placera dem då? :)

 

Varför jag länkar till ett externt forum? Jag har inte så stora MySQL kunskaper att göra ett eget forum och om jag ändå skulle göra det måste väll alla registrera om sig och göra nya inlägg? Och vilka vill att jag ska göra det? Och varför inte? Är det nått dåligt med det? :P

 

Och det med Flash, ja. Jag är inte speciellt bra på html, php och css. Jag kan lite mer än grunderna för html och lite php men nästan ingenting om css. Men vad är det för dåligt med Flash? Jag gillar det och det blir lite annorlunda jämfört med alla andra hemsidor som bara ska följa en massa tråkiga mallar hela tiden.

 

Tack ändå :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja den får 4/10 av mig.

Det skulle vara bra fall du centrerade sidan och fixade så reklam annonserna sitter snyggt.

Och varför länkar du till ett externt forum?

Dom vill du ska göra det men vrf gör du det?

Phpbb är ett bra alternativ annars på forum.

Det är gratis och smidigt.

Och kan du bara flash elr?

Annars kan du ju koda om layuten till html och css.

Sen använda ett php script för bilderna på startsidan.

Bra idér?

Centrerad? Den är väll centrerad? Jag har kollat hemsidan i skolan, hemma hos en massa olika kompisar, här hemma på olika datorer, datorer med olika skärmupplösningar, och med olika webbläsare, på biblioteket, på företag där jag praoade o en massa andra ställen :P. Konstigt att den inte är centrerad för dig då?

 

Håller med om annonserna! Var ska jag placera dem då? :)

 

Varför jag länkar till ett externt forum? Jag har inte så stora MySQL kunskaper att göra ett eget forum och om jag ändå skulle göra det måste väll alla registrera om sig och göra nya inlägg? Och vilka vill att jag ska göra det? Och varför inte? Är det nått dåligt med det? :P

 

Och det med Flash, ja. Jag är inte speciellt bra på html, php och css. Jag kan lite mer än grunderna för html och lite php men nästan ingenting om css. Men vad är det för dåligt med Flash? Jag gillar det och det blir lite annorlunda jämfört med alla andra hemsidor som bara ska följa en massa tråkiga mallar hela tiden.

 

Tack ändå :).

 

men du vet att det finns nåt som kallas manual?

Och jag har lite emot sidor som är fullt gjorda i flash.

Men jag tycker att det är snyggt fall typ bara menyn är i flash.

Skulle du behöva hjälp att koda den till html och css kan jag hjälpa dig.

pm mig i så fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag ska vara ärlig med dig så tycker jag att den där sidan var riktig ful, eller snarare har riktigt tråkiga färger som hör hemma på tidigare 2000-talet, designen saknar fantasi tycker jag. Testa att använda dig av ytterligare 2-3 passande färger för att liva upp sidan. Allt annat som hör till upplägget är helt okej dock.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...