Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med Kritiskt Datorproblem.


fruesgkuas
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, häromdagen installerade jag ett program som microsoft själva givit ut.

Detta var snarare en updatering för windows XP sp3 användare

 

När installationen var klar sade installationen att jag ska starta om datorn men på en gång förstår jag att något är fel.

 

När datorn startar laddas först bootscreenen sedan sker följande:

 

ett chkdsk liknande program startas som ger mig detta medelande:

 

autocheck program not found - skipping autocheck

 

därefter visas en BSOD (blue screen of death) och därefter startas datorn om och hela processen börjar om igen.

 

 

Har gjort följande:

Försökt gå in i felsäkert läge - funkar ej (samma problem)

Reset Defaults i BIOS - ingen skildnad.

Boota datorn med de senaste fungerande inställningarna. - Fungerade inte heller.

 

Jag har inte tillgång till någon installations-cd eller recovery-cd så det fungerar inte heller.

 

 

Jag undrar helt enkelt om ni vet om något sätt att återställa datorn till hur den var förut utan att boota eller använda några skivor?

 

Om ni vill ha bilder så säg gärna till så laddar jag upp dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Öppna burken, dra ut batteriet och låt stå en stund och sätt sedan tillbaks det. Det ska återställa BIOS.

Vet inte om det kan lösa problemet, men värt ett försök.

 

det ger samma effekt som att återställa defaults -.- eller?

 

tänkte att man kunde återinstallera drivers and utillities men det går ju inte om man måste starta datorn och logga in först -.-

 

 

Edit: batteri tricket fungerade inte.

 

Det verkar inte finnas något hopp för den datorn:

 

Gjorde lite research och kom fram till att det krävs att man har recovery eller installationsskivan.

Orsak: Programmet Autochk.exe är helt och hållet blivit corrupt efter den installationen.

Därför krävs en skiva så att man kör programmet från den.

 

Så jag antar att jag skiter i detta och köper hem windows vista enterprice..

 

Windows XP - Det stabilaste operativsystem som microsoft gjort, My ass Fortfarande inte tillräckligt stabilt.! linux pwnar alla!

lol

 

När jag får tag på en cdskiva så laddar jag ner ubuntu eller något....

ja såvidare jag inte får igång datorn på något sätt

Redigerat av fruesgkuas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Har du ett äkta Windows XP så får man ladda ned från t.ex. Thepiratebay. Sålänge du kör din egen serialkey osv.

Men skaffa inte Vista! Windows 7 kommer i höst/vinter och det lär pwna dom alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har du ett äkta Windows XP så får man ladda ned från t.ex. Thepiratebay. Sålänge du kör din egen serialkey osv.

Men skaffa inte Vista! Windows 7 kommer i höst/vinter och det lär pwna dom alla.

 

möjligt att du kan ge exempel på vad man ska söka efter på thepiratebay? Altså sökexempel.

 

Jag har en äkta skiva men vet inte direkt vart den ligger. :S

 

 

Windows 7: datorn är designad för Vista men den använder sig av windows xp (hmm varför då). Men jag tror att W7 kanske fungerar, vet ej.

Redigerat av fruesgkuas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du ett äkta Windows XP så får man ladda ned från t.ex. Thepiratebay. Sålänge du kör din egen serialkey osv.

Men skaffa inte Vista! Windows 7 kommer i höst/vinter och det lär pwna dom alla.

vista är ganska nice faktiskt men det är lite krånligt. XP håller jag med om att det är det enklast eftersom man är van med XP. sen så får vi se hur windows 7 blir. det kanske tar med sig massa barnsjukdomar som vista gjorde.

 

men själv så skulle jag vilja ha Vista ultimate.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

meh whatever, jag fick just igång den, Ändrade två inställningar i bios och använde en av farsans gamla Windows XP pro skivor..

 

Ominstallationen gick som en dans :D

 

men dock var det så att om jag inte ändrade inställningarna i bios så kunde jag inte installera operativsystemet eftersom installations cdn inte hittade hdd'n

 

så denna tråd är egentligen onödig nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...