CookieMan Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 (redigerat) Du ska inte tro på allt du läser, Necromancer. Det är så liten procent-enhet som dör, att risken att just DU skulle dö är obetydlig. Jag kanske inte dör, dricker ju bara ca. 5 Monster (50cl) i veckan, men bara och bara... Kanske slutar växa om det nu är sant att man kan sluta växa av energidryck. Jag tror det är sant faktiskt. Varför skulle man komma på en sån sak annars? Skrämmas?? Fattar dock inte häller varför man ska komma på en sådan sak som inte stämmer! Men jag vet inte om det stämmer. Redigerat 3 Juni 2009 av CookieMan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 Tja jag vet inte, sprida ett falskt rykte kanske!? Har du tänkt på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 (redigerat) De är nog mest för att skrämma barn att inte dricka så mycket, det är nog ganska farligt om man dricker överdrivet mycket som många gör. Själv dricker ja aldrig :s Håller mig till kaffe :3 Funkar också + att de är mycket mycket billigare. Redigerat 4 Juni 2009 av Water Melon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 De är nog mest för att skrämma barn att inte dricka så mycket, det är nog ganska farligt om man dricker överdrivet mycket som många gör. Själv dricker ja aldrig :s Håller mig till kaffe :3 Funkar också + att de är mycket mycket billigare. Du kan inte köpa varmt kaffe i konsum, eller? Jag tycker att det är helt trög. Dom kan ju åtminstone säga antalet barn som dör av de varje år tycker jag. Ser ingen mening med detta, visst det kanske inte nyttigt. Men det är f*n inte Mc'D heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 Håller med. Så varför går de inte ut med varningar där då? Det har de inte tänkt på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 De är nog mest för att skrämma barn att inte dricka så mycket, det är nog ganska farligt om man dricker överdrivet mycket som många gör. Själv dricker ja aldrig :s Håller mig till kaffe :3 Funkar också + att de är mycket mycket billigare. Du kan inte köpa varmt kaffe i konsum, eller? Jag tycker att det är helt trög. Dom kan ju åtminstone säga antalet barn som dör av de varje år tycker jag. Ser ingen mening med detta, visst det kanske inte nyttigt. Men det är f*n inte Mc'D heller. De borde dom införa :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst patrikking Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Om dom sätter 18 åldersgräns på energidryck så borde dom ju sätta det på cola!! Det e typ lika mycket koffein. Litte mer i energidryck, men det är ju föräldrarna som säger om dom får dricka det elr inte (INTE LAGEN) !!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Om dom sätter 18 åldersgräns på energidryck så borde dom ju sätta det på cola!! Det e typ lika mycket koffein. Litte mer i energidryck, men det är ju föräldrarna som säger om dom får dricka det elr inte (INTE LAGEN) !!! Eh? Cola innehåller ingen koffein, och om det gör det så är det extremt lite. Energidryck innehåller ca. 25mg/100cl så det är jävligt mycket mer. Det är klart att lagen inte säger något sådant, men sunt förnuft har du väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
impieteer Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Om dom sätter 18 åldersgräns på energidryck så borde dom ju sätta det på cola!! Det e typ lika mycket koffein. Litte mer i energidryck, men det är ju föräldrarna som säger om dom får dricka det elr inte (INTE LAGEN) !!! Eh? Cola innehåller ingen koffein, och om det gör det så är det extremt lite. Energidryck innehåller ca. 25mg/100cl så det är jävligt mycket mer. Det är klart att lagen inte säger något sådant, men sunt förnuft har du väl? Vart får du dina siffror ifrån? En Red Bull innehåller 80 mg koffein per 25 cl, en burk cola innehåller 45 mg koffein per 33 cl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Om dom sätter 18 åldersgräns på energidryck så borde dom ju sätta det på cola!! Det e typ lika mycket koffein. Litte mer i energidryck, men det är ju föräldrarna som säger om dom får dricka det elr inte (INTE LAGEN) !!! Eh? Cola innehåller ingen koffein, och om det gör det så är det extremt lite. Energidryck innehåller ca. 25mg/100cl så det är jävligt mycket mer. Det är klart att lagen inte säger något sådant, men sunt förnuft har du väl? http://thisaintnews.com/images/pics/1237279815-invalid_argument.jpg Bilden svarar, nästan. Om dom sätter 18 åldersgräns på energidryck så borde dom ju sätta det på cola!! Det e typ lika mycket koffein. Litte mer i energidryck, men det är ju föräldrarna som säger om dom får dricka det elr inte (INTE LAGEN) !!! 34,5mg koffein i en burkläsk coca-cola - Det är ~70% mer koffein i en redbull per ml, plus mycket annat skräp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Om dom sätter 18 åldersgräns på energidryck så borde dom ju sätta det på cola!! Det e typ lika mycket koffein. Litte mer i energidryck, men det är ju föräldrarna som säger om dom får dricka det elr inte (INTE LAGEN) !!! Eh? Cola innehåller ingen koffein, och om det gör det så är det extremt lite. Energidryck innehåller ca. 25mg/100cl så det är jävligt mycket mer. Det är klart att lagen inte säger något sådant, men sunt förnuft har du väl? Det finns visst koffein i Cola :_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Jag har inget emot denna regel. I tillägg så tycker jag att det är bra att alla småbarn slutar dricka monster så jäkla mycket. Jag menar, dom dricker det i 90% av fallen för att dom är cool boiz_98. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.