Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Tryck in en åldersgräns på 16 år. Finns ingen anledning att dricka det om man är under den åldern. Knappt om man är över heller...

 

Bara för att det inte finns en anledning ska det väl inte vara olagligt? Förbud är aldrig bra :S Ingen tvingar någon att dricka något vid en viss ålder trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

 

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

 

Och tandkräm.

 

hehe tandkräm :) Men det med att sätta åldersgräns på läsk och sånt håller jag inte med om, läsk är väl inte bra för kroppen men inte lika skadligt som energidryck.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

Eller varför inte på ost, vatten, dörrar (man kan klämma fingrarna) o.s.v. också? Förstår du vart jag vill komma? Det handlar inte bara om att energidryck kan vara farligt i för stora mängder, utan också att det är värre än t.ex. läsk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

 

Men du förstår inte vitsen med hela grejen.

 

På alla burkar när det gäller energidrycker uppmanar den en och dricka för att få bra speed genom kroppen, därför konsumerar barnen extremt mycket av det. Och särskillt när det gäller geeks, det är betydligt mycket farligare och dricka

energidrycker och inte vara fysisktaktiv än och sporta sedan dricka energidrycker. Jag ser ungar på 140cm i längd att dem handlar in 4-5 monster på dem flesta gaming caféer här i Stockholm.

 

Ingen anledning och sätta åldersgräns på läsk, eftersom vuxna oftast utesluter läsken och dricker hellre kaffe, eller ett glas öl till maten. Sen så säljs det cirka 5000 Coca Cola drycker varje sekund, jag tror verkligen inte butiker vill rubba

dem siffrorna.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är.

 

Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker.

 

Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.

 

Men du förstår inte vitsen med hela grejen.

 

På alla burkar när det gäller energidrycker uppmanar den en och dricka för att få bra speed genom kroppen, därför konsumerar barnen extremt mycket av det. Och särskillt när det gäller geeks, det är betydligt mycket farligare och dricka

energidrycker och inte vara fysisktaktiv än och sporta sedan dricka energidrycker. Jag ser ungar på 140cm i längd att dem handlar in 4-5 monster på dem flesta gaming caféer här i Stockholm.

 

Ingen anledning och sätta åldersgräns på läsk, eftersom vuxna oftast utesluter läsken och dricker hellre kaffe, eller ett glas öl till maten. Sen så säljs det cirka 5000 Coca Cola drycker varje sekund, jag tror verkligen inte butiker vill rubba

dem siffrorna.

 

Jag hängde inte riktigt med nu... Vad är det jag inte förstår? Och förresten tror jag att de flesta dricker energy dryck för att det är en trend och inte på grund av "rushen". Att nördar dricker energy dryck på LAN, Dreamhack och liknande tror jag inte är ett stort problem... Dreamhack är bara 2~gånger per år och jag kan aldrig tänka mig att folk LANar nog ofta för att det ska bli hälsoskadligt.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...