Hoppa till innehåll

Min Låt.

Rekommendera inlägg

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ny singel ute! It's True

Låten är kanske lite mera tråkig men jag exprimenterar lite :)

http://www.youtube.com/watch?v=K2JV11fOiS0...re=channel_page

om jag också ska vara ärlig så sög den här. asså bakrundsmusiken sög. testa och ha mer trummor och mer gitarr istället för den plingiga musiken. och va lite mer som Sum 41 eller ngt. det tror jag passar dig. Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du låter som en.... Sexig tjej som inte kan sjunga xDxd

Kom ihåg att det ska komma från magen, inte halsen. Stå upp när du sjunger - blir enklare då. Kom även ihåg att om du riktar huvudet neråt när du sjunger så uppfattas ljudet som mörkare.

Till skillnad från Fatal1ty så tycker jag bakgrundsmusiken är helt okej. Låter kanske lite ensamt dock. Prova att slänga in lite Cello drag i bakgrunden.

Sen får du inte glömma sångarnas inte så hemliga hemlighet ;) Bakgrundssång. Spela in samma sång tre gånger och lägg sedan alla tre track över varandra (Varav två av dem har något lägre volym än den ena, som blir ditt "main track"). Detta ger ett djup till rösten så väl som hjälper till att smälta in vokalerna i musiken. (Obs. Gäller endast vokaltrack. Lägger du tre instrumenttracks över varandra blir det nog knappast samma effekt :P)

Jag är faktiskt imponerad att du spottar ur dig låtar så som du gör ;)

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

STÅ upp när du sjunger. Dra på så mö du orkar. Öva hemma dagarna långa genom att plinka på pianot och träffa tonerna. Lyssna på opera eller hårdrock. Lär dig spela nåt instrument, gitarr är bra.

Följer du detta, kommer du kunna sjunga när du kommer ur målbrottet.

Jag sjunger själv i ett band, fast vi har ju riktig musik med :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmh tjejen, hoppas du inte betalt alltför mkt för de där sånglektionerna ;)

Framförandet var lite off vid tillfällen och bruset var störande, men vid vissa tillfällen mot mitten lät din röst så nasal att jag som experimental pop f*n nästan gillade det lite, men nasalt är inte precis en komplimang.

AHAHA "Hmmh tjejen, hoppas du inte betalt alltför mkt för de där sånglektionerna ;) "

Sen så tror jag det är en kille .. men låter lite som en tjej 50 50

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...