KuroKaktus Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Hej. Jo jag har hört att man kan ha 2 operativsystem. Jag lanar och den ena har det. Så jag vill ha XP med. Har vista. Så. Kan jag ta min gamla dator som har XP och lägga in det på min externahårddisk och ha det på denna vista dator. Tack i förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
changingacoun Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 vad sjutton menar du kan du förklara lite bättre. menar du att du har vista på din dator och vill installera xp på den också men du vill ha kvar ditt vista och ha ett xp också? eller vad sjutton menar du? (förklara lite bättre.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Japp. Precis som du sa. Jag vill ha vista kvar och samtidigt ha xp. Går det? XP är ju på en externhårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fimpen Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Hur svårt ska det vara?! xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Alla på detta forum måste f*n lära sig att använda google innan de skriver en tråd! SEN om de inte hittar vad de söker, efter att ha bläddrat ett par sidor, DÅ kan de posta en tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 28 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Hade faktiskt kollat :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 (redigerat) Kan funka inte säker, om du menar att kopiera WINDOWS mappen till din externa hårddisk och välja en boot.ini sak till att launcha från den enheten. Fast du borde kopiera Program och Documents and Settings, annars kan det fucka sig. Redigerat 28 Mars 2009 av Payback Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Nej, jag tror faktiskt inte det, det blir svårt att få med allting när du kopierar över. Men du kan sätta in din gamla hårddisk in i den nya datorn och sedan ändra så att du kan boota upp i båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Denna sida googlade jag upp på 2 sekunder. http://apcmag.com/how_to_dualboot_vista_wi...screenshots.htm Steg för Steg. Är på Engelska dock. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Kan jag ta min gamla dator som har XP och lägga in det på min externahårddisk och ha det på denna vista dator. läs först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 28 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Jag ska nog skaffa linux istället. Ja jag gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 28 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2009 Jag ska nog skaffa linux istället. Ja jag gör det. Vad ska du med Linux till? Jag tror absolut inte att du har någon användning för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.