Musten Skrivet 9 April 2009 Rapport Skrivet 9 April 2009 När jag skapar en server så har den ipnumret 10.0.0.20:27015. Pga detta kan inte andra joina mina servrar. Min dator är direkt ansluten till modemet Speedtouch 510. Skulle vilja fixa detta så att jag kan göra servar så att folk kan joina dem. Tack på förhand. Citera
shoobree Skrivet 9 April 2009 Rapport Skrivet 9 April 2009 Öppna portar och säg åt dom att adda i favoriter istället för att delta via dig. www.mittip.se Citera
Musten Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Skrivet 13 April 2009 För att klargöra: När jag startar en server (Team Fortress 2 Dedicated Serer) så får servern mitt interna IP, istället för mitt externa IP, vilket resulterar i att folk inte kan joina. Citera
Boffaroffe Skrivet 13 April 2009 Rapport Skrivet 13 April 2009 (redigerat) Då TF2 och CS tydligen kör på samma port får du gå in på den här sidan. http://www.portforward.com/english/applica...Strikeindex.htm Tryck ctrl+f och skriv in Speedtouch. Där får du upp 7 olika alternativ för 510. Välj den som stämmer in på din router och följ sedan instruktionerna i länken. Detta gör det möjligt för dina kompisar att kunna ansluta till din server. Annars om dom försöker connecta tar det stopp vid din router eftersom du inte för tillfället tillåter någon kontakt på den porten mellan din dator och internet. Redigerat 13 April 2009 av Boffaroffe Citera
Musten Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Skrivet 13 April 2009 (redigerat) Jag har redan öppnat port 27000-27020 i både udp och tcp. Men det funkar fortfarande inte. Edit: Kom just på att det gick att öppna alla portar förutom 27015 i UDP. Får bara detta meddelandet(kanske inte säger så mkt, men ändå):ERROR: Unable to add the specified NAT entry !! Undrar varför det är just 27015 UDP som inte går att öppna, men att alla andra går. 27015 TCP gick. Redigerat 13 April 2009 av Katt Citera
PunkArne Skrivet 16 April 2009 Rapport Skrivet 16 April 2009 Byt till IPv6 och hoppas på att alla andra gör det så kommer du aldrig ha likartade problem. Citera
Garone Skrivet 16 April 2009 Rapport Skrivet 16 April 2009 Glöm inte att skriva sv_lan 0 i konsollen också Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.