DiRtY Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 tja, undrar om nån kan berätta för mig hur man gör för att spela in ljud (i bra kvalite) från längre avstånd från en Canon hf100. Vi säger att jag står och filmar min polare som står 100 meter bort (zoomat!) och då blir det ju ingen ljud inspelning med den inbygda micen (eller jo kanske om han skriker) utan hur ska jag då göra för att höra vad han och de i närheten av honom också spelas in på samma fil som filmen och det hörs bra? Borde ju gå med nån slags mic, men vill inte använda en sån dära mic som man håller i handen utan typ nåt litet han sätter på sina kläder eller nåt och trådlös till kameran., finns det? sen undrar jag även vart man kan köpa såna dära micar som man sätter på kameran så allt runt kamera hörs bättre än med den inbygda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 Han skulle ju kunna ha en mic på sig som du sedan syncar med videon i nåt program, det är klart det går att skaffa nån slags trådlös mic som du förklarar men jag har ingen erfarenhet av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 men har för mig att man kan ha nån slags liten mic på sig som sedan är kopplad (med sladd) till nån liten låda som sitter nån stans på kroppen och den lilla lådan sänder trådlöst till kameran, nån som vet vad det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 (redigerat) I skolan kallar vi det "mygga" vet dock inte hur den funkar... kollat lite nu och en sån kostar runt 2-3k <_< ngt billigare som man sätter på kameran är denna Redigerat 13 April 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 I skolan kallar vi det "mygga" vet dock inte hur den funkar... kollat lite nu och en sån kostar runt 2-3k <_< ngt billigare som man sätter på kameran är denna kan du inte länka till en ´mygga´, jag har cash:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Finns ju förlängningsladdar som är riktigt billiga också då det är 3.5mm kontakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 förästen, nån som vet vart man kan köpa s¨åna dära micrfoner som RazerInc länkade till, fast störra (och förhopningsvis bätre) med ett grått tyg skit över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 (redigerat) kan kolla i skolan vad dem heter (micarna) och fråga vart de köpte dem. Editar denna post om jag får någon fakta. Redigerat 13 April 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 (redigerat) men du skrev ju att du hade kollat runt lite om den kostade runt 2-3k så då borde du väl veta nu? var en sådan här jag menade http://www.dustinhome.se/pd_5010200258.aspx vore bra om nån kunde tipsa om nån liknande... fast billigare:D Min polare visade mig en video en gång och då var det en som hade en canon hf100 i nåt sorts stativ som han hade på aceln så det blev stadigare och man kunde röra sig (och kameran) nån som vet vart man kan skaffa det? Redigerat 13 April 2009 av underwar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 (redigerat) men du skrev ju att du hade kollat runt lite om den kostade runt 2-3k så då borde du väl veta nu? var en sådan här jag menade http://www.dustinhome.se/pd_5010200258.aspx vore bra om nån kunde tipsa om nån liknande... fast billigare:D vet inte vilka skolan använder... Redigerat 13 April 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 19 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 har du kollat eller?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 fick inget svar :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.