Hoppa till innehåll

Spela In Ljud Från Längre Avstånd Från Kameran.


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

tja, undrar om nån kan berätta för mig hur man gör för att spela in ljud (i bra kvalite) från längre avstånd från en Canon hf100.

Vi säger att jag står och filmar min polare som står 100 meter bort (zoomat!) och då blir det ju ingen ljud inspelning med den inbygda micen (eller jo kanske om han skriker) utan hur ska jag då göra för att höra vad han och de i närheten av honom också spelas in på samma fil som filmen och det hörs bra?

 

Borde ju gå med nån slags mic, men vill inte använda en sån dära mic som man håller i handen utan typ nåt litet han sätter på sina kläder eller nåt och trådlös till kameran., finns det?

 

sen undrar jag även vart man kan köpa såna dära micar som man sätter på kameran så allt runt kamera hörs bättre än med den inbygda.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

men du skrev ju att du hade kollat runt lite om den kostade runt 2-3k så då borde du väl veta nu?

 

var en sådan här jag menade http://www.dustinhome.se/pd_5010200258.aspx

vore bra om nån kunde tipsa om nån liknande... fast billigare:D

Min polare visade mig en video en gång och då var det en som hade en canon hf100 i nåt sorts stativ som han hade på aceln så det blev stadigare och man kunde röra sig (och kameran) nån som vet vart man kan skaffa det?

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men du skrev ju att du hade kollat runt lite om den kostade runt 2-3k så då borde du väl veta nu?

 

var en sådan här jag menade http://www.dustinhome.se/pd_5010200258.aspx

vore bra om nån kunde tipsa om nån liknande... fast billigare:D

vet inte vilka skolan använder...

Redigerat av RazerInc
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...