Hoppa till innehåll

Frågor Om Bildskärmar, Ljud Och Bios


Vitdom
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, har på något sätt inte frågat om vissa frågor som jag nu har samlat på mig. Så frågar dem nu ^_^

 

 

Jag har letat på många affärers webbsidor men jag har inte hittat en enda affär som säljer små bildskärmar, ungefär en sån här vill jag ha:

http://www.louddata.com/hogbox4.JPG http://www.louddata.com/hogbox1.JPG

 

Någon som vet vart jag kan hitta sådana? Vill helst köpa dem ifrån någon butik man kan gå/åka till och köpa kontant.

 

 

Sen har jag också ett problem att när min CPU arbetar(alltså kanske >10%) så låter det något elektriskt ljud ifrån mina Logitech högtalare. Nån som vet vad det beror på och hur det kan fixas? Har bara några vanliga högtalare. Högtalarna är externt anslutna till el-nätet, samma väg som datorn är ansluten till el-nätet. Om jag sänker ljudstyrkan förblir det elektriska ljudet oförändrat.

 

 

Och sen har jag nästan samma problem som ovan, fast men min bildskärm. Det är så att om jag sänker ljusstyrkan på bildskärmen så låter det något elektriskt ljud ifrån den med. Har en Fujitsu-Siemens T17-2 bildskärm.

 

 

[FÅTT SVAR]Sen är det så att jag märkt att jag har färre inställningsalternativ i mitt BIOS än vad andra har när jag till exempel kollar på överklockningsguider. Måste man låsa upp inställningarna eller är det så att jag måste köpa ett nytt moderkort? Moderkortet jag har nu är ifrån när jag köpte datorn som ett paket tillverkat av Fujitsu Siemens.

 

 

Sen är det så att grafiken på min skärm beter sig konstigt, det ser ut ungefär såhär:

http://img172.imageshack.us/img172/8262/konstigt.jpg

 

Felet är att det blir mörkare åt höger, vad beror detta på och vad kan jag göra åt det?

det sista med bilden som färgar av sig kan väl vara ngt som dom kallar "ghost" det är när bildskärmen börjar bli gammal och rutor etc stannar kvar i bilden fast dom man inte har dom uppe. men det som du visar är nog bara att skärmen är gammal.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ForlorN sa så brusar det då ljudkortet störs av olika signaler (kan vara saker inuti datorn). Du kanske kan lösa det genom att köpa ett ljudkort som inte är integrerat.

Om du läser igenom ämnet en gång till kommer du märka att det inte är något problem med min dators ljudkort.

 

det sista med bilden som färgar av sig kan väl vara ngt som dom kallar "ghost" det är när bildskärmen börjar bli gammal och rutor etc stannar kvar i bilden fast dom man inte har dom uppe. men det som du visar är nog bara att skärmen är gammal.
Så man kan inte fixa detta problem? Måste jag köpa en ny skärm?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...