Hoppa till innehåll

Dator Problem (hjälp)


Zuakje
 Dela

Rekommendera inlägg

Detta har hänt ett par gånger nu, jag kan sitta vid min dator i kanske 2 timmar, sedan blir skärmen svart, musiken slutar, mina kompisar på Skype påstår att de slutar höra mig, men att jag fortfarande var online på msn/skype etc. Det kan inte ha något med skärmen att göra då. Jag har kört Tuneup Utilities, Nod32 genomsökningar, Advanced SystemCare, fragmenterat..

 

Någon som känner till detta problem, vad kan göras?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvivlar på att det är mjukvaru relaterat. Kanske det att han kör ett spel som är riktigt krävande får datan. Då kanske den står i load läge hela tiden.

 

Förresten kan du öppna datan och kolla ifall fläckten snurrar när den är på. Den kan ju fastna av olika andledninger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvivlar på att det är mjukvaru relaterat. Kanske det att han kör ett spel som är riktigt krävande får datan. Då kanske den står i load läge hela tiden.

 

Förresten kan du öppna datan och kolla ifall fläckten snurrar när den är på. Den kan ju fastna av olika andledninger.

Det kan faktiskt vara någonting som har med att mjukvaran och hårdvaran inte fungerar riktigt tillsammans. T.ex. felaktig framerate eller för hög enginespeed i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvivlar på att det är mjukvaru relaterat. Kanske det att han kör ett spel som är riktigt krävande får datan. Då kanske den står i load läge hela tiden.

 

Förresten kan du öppna datan och kolla ifall fläckten snurrar när den är på. Den kan ju fastna av olika andledninger.

 

Spel: Allt, från CS till Fc2..

 

Sist det hände så spelade jag GunZ, jag bara höll in på-knappen på datorn och startade om den, jag kom så långt som till skrivbordet då det hände igen. Jag startade om igen, sedan lyckades jag starta spelet GunZ, då hände det igen, grafikkortet kändes OTROLIGT varmt, kanske kunde känna på metallen på sidan i 5 sekunder innan det var för vart för att hålla i det.

 

Jag anävnde mig utav ECGA precision och drog upp fläkten, den lät mer, alltså snurrade snabbare i kanske 2 sekunder, sedan blev det vanlig speed, fick göra det igen, då snurrar fläkten i full speed i 2 sekunder som innan, sedan går det tillbaka till vanlig speed.

 

Det KAN ha med överhättning att göra, eftersom när jag låtit datorn kylas ned så går det spela mer igen efter. Men, jag lanade utomhus i förrgår ^^ Kallt på natten, grafikkortet låg på 28 grader, men då hände det också, för kallt?

 

Grafikkort: XFX GeForce 9600 GT

Vista home 32bit

AMD Athlon 4400+

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvivlar på att det är mjukvaru relaterat. Kanske det att han kör ett spel som är riktigt krävande får datan. Då kanske den står i load läge hela tiden.

 

Förresten kan du öppna datan och kolla ifall fläckten snurrar när den är på. Den kan ju fastna av olika andledninger.

Det KAN ha med överhättning att göra, eftersom när jag låtit datorn kylas ned så går det spela mer igen efter. Men, jag lanade utomhus i förrgår ^^ Kallt på natten, grafikkortet låg på 28 grader, men då hände det också, för kallt?

 

Grafikkort: XFX GeForce 9600 GT

Vista home 32bit

AMD Athlon 4400+

 

28 grader är inte för kallt, dom flesta komponentar klarar runt nollgradigt så 28 är en perfekt temperatur.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Tvivlar på att det är mjukvaru relaterat. Kanske det att han kör ett spel som är riktigt krävande får datan. Då kanske den står i load läge hela tiden.

 

Förresten kan du öppna datan och kolla ifall fläckten snurrar när den är på. Den kan ju fastna av olika andledninger.

 

Det KAN ha med överhättning att göra, eftersom när jag låtit datorn kylas ned så går det spela mer igen efter. Men, jag lanade utomhus i förrgår ^^ Kallt på natten, grafikkortet låg på 28 grader, men då hände det också, för kallt?

 

Grafikkort: XFX GeForce 9600 GT

Vista home 32bit

AMD Athlon 4400+

 

28 grader är inte för kallt, dom flesta komponentar klarar runt nollgradigt så 28 är en perfekt temperatur.

 

JA man kan ju tillochmed kyla ned ens komponenter med flytande kväve, då blir det kallt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...