Sidney Skrivet 12 April 2009 Rapport Dela Skrivet 12 April 2009 (redigerat) Hallå där. Ska köpa en ny dator om en månad och tänkte få lite förslag från kunniga människor här. Börjar med att skriva vad min gamla dator har. Processor: ...Pentium 4...3,2 Ghz (minns inte riktigt och sitter vid syrrans bärbara nu) Ram: 1gb Grafikkort: Radeon X300 256mb Det jag har att lägga ut på en dator är cirka 5000:-. Det jag ska använda den till är WoW och skolarbeten mest. Det är två datorer jag funderat på. En bärbar och en stationär (köper till XP för 1000:-). Vet att den stationära är bättre, men det skulle vara skönt att slippa bygga ihop den och så skulle det vara lättare att ta med en bärbar till lan. Hur pass mycket bättre är datorerna jag länkade jämfört med min gamla? Säg till ifall jag ska kolla något på min gamla. Redigerat 19 April 2009 av Sidney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Jag hade kunnat bygga ihop datorn med delar via internet till dig om du vill. Men jag vill isåfall ha ett svar på om du kan tänka dig att bygga datorn hemma isåfall :P Nu ska jag spela men jag kan sätta mig lite senare :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Jag kan tänka mig att bygga datorn hemma. Det är det jag ska göra med den stationära jag länkade om jag väljer den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Ok, men jag ska sova lite nu, sen får jag se om jag sätter ihop något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Den stationära är ganska mycket bättre än din förra. Ja du lär kunna köra WoW på högsta inställningar, det kan i alla fall min kompis som har det paketet. Senare kan du ju uppgradera till 4GB ram eller kanske köpa ett bättre grafikkort. Lite bristande manual bara XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Det borde ju vara lugnt om man tar hjälp av Datorbyggarskolans guide som de länkar till. Jag själv har bara kopplat ut och in ett nätaggregat, men min pappa gör sådana där saker i jobbet ibland. Och det är vi två som ska försöka få ihop datorn. Sen har jag några klasskompisar jag kan ta hjälp av ifall det skull gå fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Den stationära är ganska mycket bättre än din förra. Ja du lär kunna köra WoW på högsta inställningar, det kan i alla fall min kompis som har det paketet. Senare kan du ju uppgradera till 4GB ram eller kanske köpa ett bättre grafikkort. Lite bristande manual bara XD Beror ju på vilken upplösning han tänker köra i. Inte ens värsting maskiner kan få 100% stabil FPS i Northrend. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 13 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Kör på en 24'' full-HD Benq skärm som jag även använder till mitt Ps3. 1920x1080 tror jag upplösningen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Kör på en 24'' full-HD Benq skärm som jag även använder till mitt Ps3. 1920x1080 tror jag upplösningen är.Okej, då kommer du inte kunna ha full upplösning. Men runt medium bör i alla fall, men du kan ju alltid sänka upplösningen ^^ Jo, min kompis som satte ihop den hade bara små pysslat ite med sina datorer och han klarade det. Det jobbigaste är alla kablar och liknande. Se till så att du följer manualen exakt typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Kör på en 24'' full-HD Benq skärm som jag även använder till mitt Ps3. 1920x1080 tror jag upplösningen är. Om du utesluter AA och AF kanske det går att lira på den upplösningen med acceptabel FPS... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 köp denhär datorn så får du en bra en ;) http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF...35-3938404.html med bra garanti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 köp denhär datorn så får du en bra en ;) http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF...35-3938404.html med bra garanti. Eller varför inte bara satsa lite större när vi väl är igång:http://www.alienware.co.uk/Configurator_Pa...=SKU-HIGHGAMING Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.