Hoppa till innehåll

Ny Dator.


Sidney
 Dela

Rekommendera inlägg

Hallå där. Ska köpa en ny dator om en månad och tänkte få lite förslag från kunniga människor här. Börjar med att skriva vad min gamla dator har.

Processor:

...Pentium 4...3,2 Ghz (minns inte riktigt och sitter vid syrrans bärbara nu)

Ram:

1gb

Grafikkort:

Radeon X300 256mb

 

Det jag har att lägga ut på en dator är cirka 5000:-. Det jag ska använda den till är WoW och skolarbeten mest. Det är två datorer jag funderat på. En bärbar och en stationär (köper till XP för 1000:-). Vet att den stationära är bättre, men det skulle vara skönt att slippa bygga ihop den och så skulle det vara lättare att ta med en bärbar till lan. Hur pass mycket bättre är datorerna jag länkade jämfört med min gamla? Säg till ifall jag ska kolla något på min gamla.

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Justfiwi

Den stationära är ganska mycket bättre än din förra. Ja du lär kunna köra WoW på högsta inställningar, det kan i alla fall min kompis som har det paketet. Senare kan du ju uppgradera till 4GB ram eller kanske köpa ett bättre grafikkort.

 

Lite bristande manual bara XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde ju vara lugnt om man tar hjälp av Datorbyggarskolans guide som de länkar till. Jag själv har bara kopplat ut och in ett nätaggregat, men min pappa gör sådana där saker i jobbet ibland. Och det är vi två som ska försöka få ihop datorn. Sen har jag några klasskompisar jag kan ta hjälp av ifall det skull gå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den stationära är ganska mycket bättre än din förra. Ja du lär kunna köra WoW på högsta inställningar, det kan i alla fall min kompis som har det paketet. Senare kan du ju uppgradera till 4GB ram eller kanske köpa ett bättre grafikkort.

 

Lite bristande manual bara XD

Beror ju på vilken upplösning han tänker köra i. Inte ens värsting maskiner kan få 100% stabil FPS i Northrend.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Kör på en 24'' full-HD Benq skärm som jag även använder till mitt Ps3. 1920x1080 tror jag upplösningen är.

Okej, då kommer du inte kunna ha full upplösning. Men runt medium bör i alla fall, men du kan ju alltid sänka upplösningen ^^

 

Jo, min kompis som satte ihop den hade bara små pysslat ite med sina datorer och han klarade det. Det jobbigaste är alla kablar och liknande. Se till så att du följer manualen exakt typ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...