Hoppa till innehåll

Drivrutiner


JonteFire2

Rekommendera inlägg

Jag spelar ett dataspel som går ganska segt och är ingen bra grafik.. men det ska det vara rätt bra grafik och gå snabbt!

Då hörde jag att jag måste uppdatera mina drivrutiner...

 

Jag gick in på Den här datorn och kollade vad det var för grafikkort. Det hette NVIDIA GeForce Ti 200.

Jag gick in på hemsidan och tryckte på Download Drivers men det stod att jag redan hade den senaste drivrutinen :o :huh:

 

Vad ska jag göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Ja, jag har spelat med det grafikkortet förut. Och det funkade utmärkt. Men det var innan vi omformaterade datorn tror jag

 

Jag tror att jag vet nu varför det är dålig grafik..

 

Vilken skärmupplösning ska man ha och vilken uppdateringsfrekvens??

Jag brukar köra med så hög upplösning man kan, men hur stor skärm har du? Jag har en 15,4" skärm eftersom jag kör på en laptop ochar upplösningen 1440x900, alltså 16:10 widescreen.

 

Så du har alltså kört med det grafikkortet innan? Men det kan även vara drivrutiner till moderkortet och liknande? Men du kanske bara har högre inställningar nu än innan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

19 och 17 tums skärmar (ej widescreen) brukar köra 1280 x 1024. Dom är ganska vanliga så det finns chans att du har en sån.

Jo det är typ den vanligaste upplösningen, och han skickade ett PM till mig om att han hade en 17" skärm.

Han får inte skriva i forumet på 21 dagar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...