Hoppa till innehåll

Trim Till Moped?


Tortilla

Rekommendera inlägg

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Underwar: Han kan också bli av med körkortet om han har 45 moppe. Sen får man jävligt höga böter och de kan beslagta ens moppe. Säger bara en sak. Trimma inte!! :)

 

FAIL.

 

Höga böter is teh shit, men du har jäkligt fel, dom tar inte moppen, utan de tar bara de delar som är ditsatta alltså trim, allt man sätter dit eller tar bort är trim.

 

Dem beslagtar mopeden för att sedan ta bort alla delarna.

 

Man får en flygande besiktning, tar trimdelar, och sen en kallelse till besiktningen. Och när dom besiktigar ska det vara felfritt. Och så för du en prick och får inget körkort förrän vid 21 år. Det är vad som händer.

Min gör 90, men jag har fortfarande original rör kvar och allting och luftburk, så den låter inte ett skit. Och är man inte lättare än 75 kg så kommer man inte över 40 typ xD Jag ångrar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst RySs3N

Ska du trimma så dra pluggen, köp nytt drev + munstycke,större förgasare, kapa ev:blindtarmen, 70cc cylinder, racing vev underliggande effekt rör. Blir snyggt med Dos salidos underligande dubbel rör. Sen så borde det röra på sig ganska så braa ;)

 

FAIL!!! Min kompis körde trimmad moppe sen så vart han tagen av snuten och det enda han fick var 3500kr i böter. Och en som körde cross i fyllan fick vänta tills han var 19-20 innan han fick ta körkortet, så jag tror inte man behöver vänta i 3 år innan man får ta körkortet som Xade sa, om man kör trimmad moppe.

Redigerat av RySs3N
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du trimma så dra pluggen, köp nytt drev + munstycke,större förgasare, kapa ev:blindtarmen, 70cc cylinder, racing vev underliggande effekt rör. Blir snyggt med Dos salidos underligande dubbel rör. Sen så borde det röra på sig ganska så braa ;)

Vet du hur du ska göra för att få dit allt då? du vet väl att du måste dela på hela motorn för att byta vevparti? Jag tror inte du vet vad hälften av det där gör, du vet bara att det är trim. Och du kan inte bara byta munstycke, munstycket måste vara exakt anpassat till hur mycket soppa den behöver. Får den för mycket sotar den igen, för den för lite, så dör den. Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst RySs3N

Ska du trimma så dra pluggen, köp nytt drev + munstycke,större förgasare, kapa ev:blindtarmen, 70cc cylinder, racing vev underliggande effekt rör. Blir snyggt med Dos salidos underligande dubbel rör. Sen så borde det röra på sig ganska så braa ;)

Vet du hur du ska göra för att få dit allt då? du vet väl att du måste dela på hela motorn för att byta vevparti? Jag tror inte du vet vad hälften av det där gör, du vet bara att det är trim.

 

Hahaha tror du inte jag vet hur man skruvar ihop en moppe? Isåfall så tror du fel. Du vet vell inte ens hur man pumpar däcken på en moppe.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du trimma så dra pluggen, köp nytt drev + munstycke,större förgasare, kapa ev:blindtarmen, 70cc cylinder, racing vev underliggande effekt rör. Blir snyggt med Dos salidos underligande dubbel rör. Sen så borde det röra på sig ganska så braa ;)

Vet du hur du ska göra för att få dit allt då? du vet väl att du måste dela på hela motorn för att byta vevparti? Jag tror inte du vet vad hälften av det där gör, du vet bara att det är trim.

 

Hahaha tror du inte jag vet hur man skruvar ihop en moppe? Isåfall så tror du fel. Du vet vell inte ens hur man pumpar däcken på en moppe.

 

Jag kör roadracing sm, och gissa vem det är på min bild? Jag är 7:e i Sverige, och jo, det vet jag. Och det är mer än att skruva ihop en moppe. Jag menade inte att vara elak, men jag tycker inte om när personer som inte har koll säger massa saker och sen inte vet hur det är, men vet du hur man gör det, så visst, men lita inte på att alla kan det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst RySs3N

Ska du trimma så dra pluggen, köp nytt drev + munstycke,större förgasare, kapa ev:blindtarmen, 70cc cylinder, racing vev underliggande effekt rör. Blir snyggt med Dos salidos underligande dubbel rör. Sen så borde det röra på sig ganska så braa ;)

Vet du hur du ska göra för att få dit allt då? du vet väl att du måste dela på hela motorn för att byta vevparti? Jag tror inte du vet vad hälften av det där gör, du vet bara att det är trim.

Hahaha tror du inte jag vet hur man skruvar ihop en moppe? Isåfall så tror du fel. Du vet vell inte ens hur man pumpar däcken på en moppe.

 

Jag kör roadracing sm, och gissa vem det är på min bild? Jag är 7:e i Sverige, och jo, det vet jag. Och det är mer än att skruva ihop en moppe. Jag menade inte att vara elak, men jag tycker inte om när personer som inte har koll säger massa saker och sen inte vet hur det är, men vet du hur man gör det, så visst, men lita inte på att alla kan det.

 

ok ok jomen jag överreagerade lite där är på dåligt humör idag. Nice om du ligger 7:a i Sverige ;) Redigerat av RySs3N
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

säger bara trimma inte moppen för f*n, jovist det anske e kul när det går fortare men har du tex en bra mt5 så sjunker den i värde som f*n och om du åker fast med trim kan dina föräldrar bli av med körkortet.

Ens föräldrar kan inte bli av med körkortet för att han kör trimmad moppe... -.-

 

Kolla moped forumet, finns på google.

 

Offtopic: Min polares moped går 110 km/h ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...