Hoppa till innehåll

Har Du En Moppe? :>


Nittionio
 Dela

Har du en moppe?  

64 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst RySs3N

Nope men ska köpa typ en rieju rmx eller rrx eller en Beta rr sen så trimmar man den. Dom går så segt original.

Blir kul som f*n till sommarn ;)

Redigerat av RySs3N
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får inget sånt, jag köpte min kvaddad för en tusing och lappade ihop den, ser ut som stryk men går som ett skott.

Hade uppe den i 90 km/h, en Derbi Atlantis 01. Scooter, fast egentligen vill jag ha en crossmoppe, men dom är så dyra!

 

Nej jag har ingen. Har ingen användning för den, bor i stan en då.

Gör jag med, men nog ""Måste"" man ha en ändå, (om man ska till en vän ;:)

 

Latmask :D Men det låter ganska kul tbh med en moppe..

 

Har en fråga, är det mycket med att mecka med moppen? Ungefär hur mycket i veckan?

Och ca vad kostar bensinen som ni använder i veckan, få se vad genomsnittet är ^^

 

Det är skitkul med moppe, definitivt värt det. Och nej, en moppe (såvida du inte trimmar den) är gjord för att kunna köra med, inte meka med. Köper du en ny moppe utan att trimma så borde du inte behöva göra något, utom att tvätta den, innan du säljer den igen efter 3 år. Köper du en begagnad kan det vara värt att gå igenom den, kolla vikterna i variatorn om dom inte är helt runda (scooter). Är dom inte helt runda så påverkar det hastighet och acceleration. Men det är klart, gör du som en kille i byn och köper en gammel icke fungerande JAWA för två kån så blir det en del meka.

Och jag, som kanske kör 2-5 Mil per dag, och jag kör mycket, får tanka var tredje dag full tank, 7.2 liter. Så 2 ggr i veckan. 2 gånger 80 spänn=160 kr i veckan ungefär, mer eller mindre.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får inget sånt, jag köpte min kvaddad för en tusing och lappade ihop den, ser ut som stryk men går som ett skott.

Hade uppe den i 90 km/h, en Derbi Atlantis 01. Scooter, fast egentligen vill jag ha en crossmoppe, men dom är så dyra!

 

Nej jag har ingen. Har ingen användning för den, bor i stan en då.

Gör jag med, men nog ""Måste"" man ha en ändå, (om man ska till en vän ;:)

Latmask :D Men det låter ganska kul tbh med en moppe..

 

Har en fråga, är det mycket med att mecka med moppen? Ungefär hur mycket i veckan?

Och ca vad kostar bensinen som ni använder i veckan, få se vad genomsnittet är ^^

 

Det är skitkul med moppe, definitivt värt det. Och nej, en moppe (såvida du inte trimmar den) är gjord för att kunna köra med, inte meka med. Köper du en ny moppe utan att trimma så borde du inte behöva göra något, utom att tvätta den, innan du säljer den igen efter 3 år. Köper du en begagnad kan det vara värt att gå igenom den, kolla vikterna i variatorn om dom inte är helt runda (scooter). Är dom inte helt runda så påverkar det hastighet och acceleration. Men det är klart, gör du som en kille i byn och köper en gammel icke fungerande JAWA för två kån så blir det en del meka.

Och jag, som kanske kör 2-5 Mil per dag, och jag kör mycket, får tanka var tredje dag full tank, 7.2 liter. Så 2 ggr i veckan. 2 gånger 80 spänn=160 kr i veckan ungefär, mer eller mindre.

 

Alright! Men jag tror inte jag kör precis som 2-5mil per dag :P Ganska mkt och bor inne i staden. Men tack för all information!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...