Mickeh Skrivet 24 April 2009 Rapport Dela Skrivet 24 April 2009 Tänk på din favoritkaraktär - Du kan ta någon från en bok, film, tv serie eller vad som helst. Självklart ska det vara en utåtgående person som inte har just de svagheter du vill förminska. Låtsas att du är karaktären. Inte precis karaktären men liknande. Helst ska det ju vara en karaktär som annars är lik dig, fast utan svagheterna (Annars har jag ingen aning om vilka personlighetsstörningar detta kan medföra efter längre tid). Sen finns det ju ingen bättre confidence-booster än den gamla klassikern "Klanka ner på andra". Gör det dock med enorm dos av ironi, annars lär du inte bara vara blyg utan även hatad xD skulle kunna tänka mig personlighets störning i längden med det om favoritkaraktär xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 24 April 2009 Rapport Dela Skrivet 24 April 2009 Tänk på din favoritkaraktär - Du kan ta någon från en bok, film, tv serie eller vad som helst. Självklart ska det vara en utåtgående person som inte har just de svagheter du vill förminska. Låtsas att du är karaktären. Inte precis karaktären men liknande. Helst ska det ju vara en karaktär som annars är lik dig, fast utan svagheterna (Annars har jag ingen aning om vilka personlighetsstörningar detta kan medföra efter längre tid). Sen finns det ju ingen bättre confidence-booster än den gamla klassikern "Klanka ner på andra". Gör det dock med enorm dos av ironi, annars lär du inte bara vara blyg utan även hatad xD skulle kunna tänka mig personlighets störning i längden med det om favoritkaraktär xD Jo, det gäller ju att inte köra på för mycket. Men att ha i bakhuvudet att "Hur skulle **** gjort i den här situationen?" varje gång man möter sin svaghet (ex. blyg och ska redovisa). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 24 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2009 (redigerat) Det är det.. På min förra skola, som var liten och inte mycket elever. Alla kände varandra. Men sen när jag kom till högstadiet, det var en helt annan sak. Jag var hur pratglad som helst då, pratade stort sett hela tiden, snackade bara på. Men i sjuan var jag väldigt tyst av mig. Nu i åttan pratar jag hyffsat mycket, men är ändå har jag så dåligt självförtroende. Redigerat 26 April 2009 av Nittionio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 24 April 2009 Rapport Dela Skrivet 24 April 2009 Ömm.. hade också sånt har problem, jag gjorde som någon skrev här nyss, "anonym internet användare" och flamade andra!! fick en god natts sömn, och gjorde mig gladare på nåt sätt... Har också byggt upp mitt självförtroende via fotbollen att inte ge upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 24 April 2009 Rapport Dela Skrivet 24 April 2009 (redigerat) Klanka ner på andra kan jag med rekommendera, med en gigantiskt enorm dos av ironi dock. Det ska vara vänskapligt, som när man retas med en kompis. Det hjälpte mig på något konstigt vänster. Kan mycket väl funka för fler. Du skulle också kunna börja på något instrument, om du nu besitter den förmågan. Det värderas alltid högt i folks ögon. Redigerat 24 April 2009 av Simple Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 25 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2009 Spelar redan två stycken instrument :P Och ironi har jag försökt med ;/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Kämpa på bara, det ändras inte över en natt. Mitt självförtroende började gå uppåt i början av nian, men inte förrän jag gått gymnasiet ett tag, typ halva ettan, började jag känna att mitt självförtroende var på topp. Så ge det tid, ge inte upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Hej! Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting. Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende.. Tacksam för svar! skitsvårt, men prova att stå minst 10 minuter framför spegeln och säg till dig själv att du är bra. Det är också ett bra sätt att se hur man själv ser ut när man gör vissa saker, själv tränar jag grimaser och andra poser (ej seriöst). det hjälper faktiskt att bli säkrare på en själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 55_66 Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Hej! Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting. Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende.. Tacksam för svar! Var dig själv bara :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Hej! Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting. Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende.. Tacksam för svar! skitsvårt, men prova att stå minst 10 minuter framför spegeln och säg till dig själv att du är bra. Det är också ett bra sätt att se hur man själv ser ut när man gör vissa saker, själv tränar jag grimaser och andra poser (ej seriöst). det hjälper faktiskt att bli säkrare på en själv. Låter ju riktigt festligt må jag säga. Måste testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Hej! Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting. Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende.. Tacksam för svar! skitsvårt, men prova att stå minst 10 minuter framför spegeln och säg till dig själv att du är bra. Det är också ett bra sätt att se hur man själv ser ut när man gör vissa saker, själv tränar jag grimaser och andra poser (ej seriöst). det hjälper faktiskt att bli säkrare på en själv. =/ Gör man rätt om man blir illamående? Näh, bara skoja xD Låter ju kul det där xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Första steget är att acceptera dig själv för den du är. Självförtroende =/= kompis med alla på skolan, just so you know. Alla är olika, vissa bara är mer blyga av naturen än andra. Sen borde du inte lägga för mycket vikt vid vad andra människor tycker om dig. Om man tänker för mycket på sånt så mår man oftast bara dåligt av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.