Garone Skrivet 6 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2009 Kan inte neka om att det ser väldigt häftigt ut. Men det gjorde ettan också, och ettan var en av de sämsta spel jag någonsin spelat i hela mitt liv. Hemskt stridssystem där man är så gott som odödlig, allt man behöver göra för att göra alla "avancerade" hopp och liknande är att trycka spaken framåt. Korkad story... Mix mellan medeltiden och sci-fi = fail. Och till råga på allt så var det extremt repetivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 6 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2009 Kan inte neka om att det ser väldigt häftigt ut. Men det gjorde ettan också, och ettan var en av de sämsta spel jag någonsin spelat i hela mitt liv. Hemskt stridssystem där man är så gott som odödlig, allt man behöver göra för att göra alla "avancerade" hopp och liknande är att trycka spaken framåt. Korkad story... Mix mellan medeltiden och sci-fi = fail. Och till råga på allt så var det extremt repetivt.Bra då vet vi D I N åsikt om Assassins Creed 1.Tillbaka till Assassins Creed 2, där de inte kommer ha samma upplägg på uppdragen (research and assassin), utan utvecklarna sa tydligt att inget uppdrag i storyn kommer vara desamma, = BRA. Och utvecklarna sa också att Ezio kommer inte börja som en Assassin, utan han kommer bli en igenom storyn. Och dom fokuserar på att Ezio inte använder svärd främst, utan mer sina händer m.m. "His an Assassin not a Warrior". Det skulle finnas runt 30 vapen. De har gjort klättring snabbare (genom att man når högre m.m.), och man kan ta ut soldater hängades på kanten av byggnaden m.m. Bänkar, höstackar m.m. är inte lika säkra längre, nu när soldaterna checkar de ställerna. 2 Hidden blades, och Hidden Pistol. Da vinci gör dessa vapen åt dig. Som jag förstår det, spelar man fortfarande som Desmond Miles (bartendern som spela Altair och nu Enzio, de är kopplingar där med andra ord). Så Garone sci-fi + 1400 tals Italien = fail eller success? För mig är det = Success ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 6 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2009 Ettan var bra, tvåan kommer troligtvis rocka, OM dem följer samma koncept that is :P Men jag håller med Ganster, 1400-talet + sci-fi = Kan bara vara success! xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 6 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2009 Kan inte neka om att det ser väldigt häftigt ut. Men det gjorde ettan också, och ettan var en av de sämsta spel jag någonsin spelat i hela mitt liv. Hemskt stridssystem där man är så gott som odödlig, allt man behöver göra för att göra alla "avancerade" hopp och liknande är att trycka spaken framåt. Korkad story... Mix mellan medeltiden och sci-fi = fail. Och till råga på allt så var det extremt repetivt.Bra då vet vi D I N åsikt om Assassins Creed 1.Tillbaka till Assassins Creed 2, där de inte kommer ha samma upplägg på uppdragen (research and assassin), utan utvecklarna sa tydligt att inget uppdrag i storyn kommer vara desamma, = BRA. Och utvecklarna sa också att Ezio kommer inte börja som en Assassin, utan han kommer bli en igenom storyn. Och dom fokuserar på att Ezio inte använder svärd främst, utan mer sina händer m.m. "His an Assassin not a Warrior". Det skulle finnas runt 30 vapen. De har gjort klättring snabbare (genom att man når högre m.m.), och man kan ta ut soldater hängades på kanten av byggnaden m.m. Bänkar, höstackar m.m. är inte lika säkra längre, nu när soldaterna checkar de ställerna. 2 Hidden blades, och Hidden Pistol. Da vinci gör dessa vapen åt dig. Som jag förstår det, spelar man fortfarande som Desmond Miles (bartendern som spela Altair och nu Enzio, de är kopplingar där med andra ord). Så Garone sci-fi + 1400 tals Italien = fail eller success? För mig är det = Success ;) Vi får se. Kan vara värt att kolla närmare på om de gör så att det inte blir lika repetivt som ettan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 6 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2009 Själv så gillar jag inte jättemycket spel som är just "sci-fi" heller =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 6 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2009 Ett av de spel som är högst upp på min önskelista nu tillsammans med God od War III och Red Dead Redemption :) Da Vinci ska enligt vad jag har hört göra flera vapen och liknande åt en, t.ex flygmaskinen som man ser i gameplay videon från E3 på Gametrailers som Gangstertwist redan länkat. Tycker också det är jävligt coolt med rökbomber som man ser i samma video. pistolen är något jag föredrar framför de gamla kastknivarna, även om det inte är riktigt "stealth". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 8 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 (redigerat) Ett av de spel som är högst upp på min önskelista nu tillsammans med God od War III och Red Dead Redemption :) Da Vinci ska enligt vad jag har hört göra flera vapen och liknande åt en, t.ex flygmaskinen som man ser i gameplay videon från E3 på Gametrailers som Gangstertwist redan länkat. Tycker också det är jävligt coolt med rökbomber som man ser i samma video. pistolen är något jag föredrar framför de gamla kastknivarna, även om det inte är riktigt "stealth". Finns säkert kniv också för ett mer "tyst" anfall. (ca 30 model av vapen sammanlagt)Folk är rädda för att de ska vara för mycket som Assassins Creed 1 där det var väldigt repetivit, som svar. kolla videon nu jag länkar längst ner. Se speciellt vid 00:23 till 01:30. Det låter väldigt givande ! 200uppdrag. 100 sidouppdrag, 100 för "main patch", tagit bort hela sättet man gjorde i assassins creed 1 (research and assassin), mycket större och annorlunda. Fast fortfarande sparat magin av assassin spelen. http://www.gametrailers.com/video/e3-09-as...ins-creed/51039 Redigerat 8 Juni 2009 av GangsterTwist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 Artikel @ GR det låter såklart fett bra. :) man har ju sina 2 hidden blades när man behöver gå tyst fram, men jag tror inte man kommer utrustas med någon mer kniv, svärd eller liknande. ubisoft säger ju att han kommer vara väldigt bra med händerna istället och ta alla vakters, och annat folk man stöter på, vapen för eget bruk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 15 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2009 Artikel @ GR det låter såklart fett bra. :) man har ju sina 2 hidden blades när man behöver gå tyst fram, men jag tror inte man kommer utrustas med någon mer kniv, svärd eller liknande. ubisoft säger ju att han kommer vara väldigt bra med händerna istället och ta alla vakters, och annat folk man stöter på, vapen för eget bruk. Ja de säger dom, men vi vet ju inte for sure ännu. Jag skulle inte ha emot en liten kniv att kasta ifall jag misslyckas något och drar uppmärksamhet bland en vakt på avstånd från mig. You catch my drift? Undrar vad mer coolt vi kommer få se, uppfinningar, vapen o.s.v. Gissa på några? Eller hoppas du på några? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 17 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 (redigerat) Om man nu har knivar så tycker jag det hade varit mycket verkligare om man kunde köpa knivar och jag tycker man borde få pengar av att klara uppdrag (som man senare kunde köpa knivar eller något annat med). Blev väldigt intresserad, jag gillade 1:an och jag kommer nog gilla 2:an dubbelt så mycket. Redigerat 17 Juni 2009 av Bakar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedman Skrivet 17 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 Gillade det förra hoppas detta är lika braTror det andra är bättre. För att de fixar det som folk tjata om var dåligt i första.Mer vapen, coola features, som flygmaskinen, 2 blades, troligen ska man kunna skjuta iväg hidden blade (de gör han ju i trailern). Fast det som gör det ännu bättre är hur det ändå är Assassins Creed känsla som var i första i andra. Mer bättre stealth. Ni tid period som är fett skön. I love it Ju för sig så använde Altaïr armborst i trailern till 1:an,det kunde man inte göra i själva spelet.Men jag kommer köpa spelet,älskade 1:an.Dock blev 1:an enformigt efter ett tag då det var nästintill omöjligt att dö när man använde R1 och fyrkant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 18 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Gillade det förra hoppas detta är lika bra Tror det andra är bättre. För att de fixar det som folk tjata om var dåligt i första. Mer vapen, coola features, som flygmaskinen, 2 blades, troligen ska man kunna skjuta iväg hidden blade (de gör han ju i trailern). Fast det som gör det ännu bättre är hur det ändå är Assassins Creed känsla som var i första i andra. Mer bättre stealth. Ni tid period som är fett skön. I love it Ju för sig så använde Altaïr armborst i trailern till 1:an,det kunde man inte göra i själva spelet.Men jag kommer köpa spelet,älskade 1:an.Dock blev 1:an enformigt efter ett tag då det var nästintill omöjligt att dö när man använde R1 och fyrkant. aa de var en besvikelse, jag ville ha armborst, men om jag inte minns fel så var hidden pistol redan bekräftat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.