Hoppa till innehåll

Fixa Laptopen


YoyoHedgehog
 Dela

Rekommendera inlägg

Hellooo!

Jag har en HP Pavilion dv6700 (laptop) och har ganska dålig spelprestanda vilket jag tänkte fixa till.

Problemet är att allt går i slow motion när jag spelar spel och jag antar att det är grafik kortet som är ganska sugigt.

Har kollat efter uppgraderingar och det är uppgraderat som mest, grafik kortet heter: NVIDIA GeForce 7150M / nForce 630M

 

Vet någon om jag ska köpa ett nytt grafik kort eller om det är något annat som är fel?

Tittade på de här prestandasiffrorna som man har i vista där det stod 2,5 (vilket är dåligt....)

 

Skulle gärna vilja kunna spela nya spel då den, som Black and White 2 och Devil May Cry 4

De fungerar på datorn, men som jag sa, det går så segt så det blir irriterande att spela dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också för mig att moderatorn blir pissed of när man svarar så lite ...

 

Jag tycker, som alla andra att du ska köpa en bra stationär! Dyrt, svårt och storleken är väldigt jobbig när det gäller att byta i en bärbar. Du kan ju alltid bygga en rätt så bra stationär på Komplett.se eller Datorbutiken.com för 5000 lappen. Om du väljer att inte bygga själv kan det bli 1-2000 dyrare... DENNA dator fick jag 1000kr billigare, och den är väldigt bra för mina behov!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också för mig att moderatorn blir pissed of när man svarar så lite ...

 

Jag tycker, som alla andra att du ska köpa en bra stationär! Dyrt, svårt och storleken är väldigt jobbig när det gäller att byta i en bärbar. Du kan ju alltid bygga en rätt så bra stationär på Komplett.se eller Datorbutiken.com för 5000 lappen. Om du väljer att inte bygga själv kan det bli 1-2000 dyrare... DENNA dator fick jag 1000kr billigare, och den är väldigt bra för mina behov!

jo den datorn du har där är ganska bra, men med ett geforce 9500GS kommer man inte långt med om man vill köra flytande. men det kortet duger. desutom så får du en bra support och garanti från HP. min dator har gått sönder. så istället för att åka till siba så kommer dom och hämtar datorn =D Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för att svar!! :P

Jag vet inte om jag riktigt har råd att köpa en stationär dator och verkligen ingen aning om vad jag skulle ha den, så jag antar att jag får försöka övertyga min syrra att jag får låna hennes dator...det kan bli jobbigt xD

 

Jag bara undrar, fungerar spel bättre om man rensar datorn?

Datorn blir ju piggare när man gör det men gäller det spel också??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...