Hoppa till innehåll

Skola/utbildning


ludwigo
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst MacGyver

Matte, Fysik

Och teknik?

 

Däremot är det bra att plugga så mycket som möjligt på alla ämnen med tanke på att desto bättre betyg du får desto större chans har du att komma in på det gymnasium du vill komma in på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Fality och MacGyver sa så är Matematik, Fysik och Teknik bra att läsa, och du måste också vara extremt bra på de ämnena om du ska bli en bra tekniker.

 

Jag rekommenderar förutom Matematik, Fysik och Teknik att du läser Kemi, måttligt med Historia, Engelska, Svenska och måttligt med Biologi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska snart börja i högstadiet; jag hade tänkt satsa på tekniker när jag blir äldre,Vilka ämnen ska jag pluga för att kuna få det jobbet i frammtiden?

 

beror på vad intagnings poängen blir sen till gymnasiet.

 

satsa så mycket du kan i alla ämnen(utom ett som du ändå ska välja bort)och få höga poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fysiken ska du satsa stenhårt på.

Tekniken i grundskolan spelar inte så stor roll, man tar om det i gymnasiet ändå för det är lätt.

 

På tekniken i högstadiet kommer du typ få hitta på en råttfälla.

Eller bygga en bro som ska palla så hög belastning som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fysiken ska du satsa stenhårt på.

Tekniken i grundskolan spelar inte så stor roll, man tar om det i gymnasiet ändå för det är lätt.

 

På tekniken i högstadiet kommer du typ få hitta på en råttfälla.

Eller bygga en bro som ska palla så hög belastning som möjligt.

tack.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...