Hoppa till innehåll

Svin Pest!


360Xbox

Rekommendera inlägg

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

 

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

 

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p

 

Den har ju funnits innan men uppstog igen i Kina för 1-2 år sen.

 

Svininfluensan är som fågelinfluensan fast mer utvecklad så att den är mer resistent och det blir svårare för forskare och hitta vaccin till det.

Redigerat av Doctor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Median gör så stor sak av det... Tro mig, inget kommer att hända er.

Äh, inte mitt fel att jag råkar göra en stor sak av det hela =D

 

Näh, skämt åsido, är inte ett dugg räd, hjälper inte att vara rädd, då skulle jag vara djupt deprimerad sen länge ;o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting.

 

När man hela tiden läser strunt som

"OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!!

* UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER

* ÄT INTE MISSTÄNKT MAT

* RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR",

inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom".

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting.

 

När man hela tiden läser strunt som

"OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!!

* UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER

* ÄT INTE MISSTÄNKT MAT

* RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR",

inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom".

Man ska ju försöka att hålla sig undan från smittade personer, men fattar hur du tänker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting.

 

När man hela tiden läser strunt som

"OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!!

* UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER

* ÄT INTE MISSTÄNKT MAT

* RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR",

inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom".

Lol, du säger precis som det är fish ;> Som ja sa, är svinpesten inte alls lika farlig som andra sjukdomar som härjar här i världen.. Man har ingen anledning att vara rädd för den. Ni borde vara mer rädda för andra sjukdomar som personer dör varenda sekund av istället :>
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

 

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p

 

Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p

 

Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon.

 

spanska sjukan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...