Boffaroffe Skrivet 3 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2009 (redigerat) Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej! Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst? Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den. Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;) Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p Redigerat 3 Maj 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2009 (redigerat) Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej! Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst? Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den. Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;) Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p Den har ju funnits innan men uppstog igen i Kina för 1-2 år sen. Svininfluensan är som fågelinfluensan fast mer utvecklad så att den är mer resistent och det blir svårare för forskare och hitta vaccin till det. Redigerat 3 Maj 2009 av Doctor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Median gör så stor sak av det... Tro mig, inget kommer att hända er. Äh, inte mitt fel att jag råkar göra en stor sak av det hela =D Näh, skämt åsido, är inte ett dugg räd, hjälper inte att vara rädd, då skulle jag vara djupt deprimerad sen länge ;o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting. När man hela tiden läser strunt som "OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!! * UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER * ÄT INTE MISSTÄNKT MAT * RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR", inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Imagine Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting. När man hela tiden läser strunt som "OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!! * UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER * ÄT INTE MISSTÄNKT MAT * RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR", inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom". Man ska ju försöka att hålla sig undan från smittade personer, men fattar hur du tänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DubbelD Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Inte det minsta rädd för detta, tidningarna gör alltid så stor grej av allt så det är nog lugna puckar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Jag har läst att botmedlet i eu kommer om cirka 100 dagar! Det är ett vaccsin(SPRUTA :o ) Så det kommer gå bra tror jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 4 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Jag har läst att botmedlet i eu kommer om cirka 100 dagar! Det är ett vaccsin(SPRUTA :o ) Så det kommer gå bra tror jag! Det låter härligt :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting. När man hela tiden läser strunt som "OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!! * UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER * ÄT INTE MISSTÄNKT MAT * RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR", inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom". Lol, du säger precis som det är fish ;> Som ja sa, är svinpesten inte alls lika farlig som andra sjukdomar som härjar här i världen.. Man har ingen anledning att vara rädd för den. Ni borde vara mer rädda för andra sjukdomar som personer dör varenda sekund av istället :> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej! Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst? Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den. Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;) Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 http://doihaveswineflu.org/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 6 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2009 Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej! Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst? Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den. Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;) Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon. spanska sjukan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.