Hoppa till innehåll

Svin Pest!


360Xbox

Rekommendera inlägg

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p

 

Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon.

 

spanska sjukan?

 

Jupp det var spanska sjukan. 25-50 miljoner dog när spanska sjukan härjade 1918-1919. Fågelinfluensan är dock en utvecklad form av spanska sjukan viruset. Även svininfluensan är en utvecklad form av samma virus.

 

Källa: Wikipedia och Allt om historia.

Redigerat av Darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p

 

Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon.

spanska sjukan?

 

Jupp det var spanska sjukan. 25-50 miljoner dog när spanska sjukan härjade 1918-1919. Fågelinfluensan är dock en utvecklad form av spanska sjukan viruset. Även svininfluensan är en utvecklad form av samma virus.

 

Källa: Wikipedia och Allt om historia.

 

Var inte Spanska Sjukan utvecklad ur Fågelinfluensan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!

Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?

Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.

 

 

Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)

Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p

 

Jag är inge expert, men enligt wikipedia dog så många vid den tiden. Jag vet också att det var några år sedan, men då dog knappt någon.

spanska sjukan?

Jupp det var spanska sjukan. 25-50 miljoner dog när spanska sjukan härjade 1918-1919. Fågelinfluensan är dock en utvecklad form av spanska sjukan viruset. Även svininfluensan är en utvecklad form av samma virus.

 

Källa: Wikipedia och Allt om historia.

 

Var inte Spanska Sjukan utvecklad ur Fågelinfluensan?

 

SUBTYPER av fågelinfluensaviruset som har identifierats hos människor

 

* H1N1 Varianten som troligen låg bakom spanska sjukan, vilken dödade mellan 25 och 50 miljoner människor 1918-1919. Finns fortfarande i omlopp; drabbar både människor och grisar. Det är denna subtyp som ligger bakom influensautbrottet som startade i april i Mexiko 2009.

 

 

True, bara jag som läste allmänt fuckat :/

 

Redigerat av Darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En från sverige är smittad.

Oh noes! Hide the childrens and lock the doors!

 

Ett fall i Sverige? Oh noes! Vi kommer alla att dö... <.< (Not)

 

Min morsas "arbetskamrat" typ känner hon som vart smittad. Hon fick vaccin och är frisk nu. Men det är 2 som har fått det i sverige, dock så är båda friska så ni kan sluta oroa er egenteligen.

 

Skit samma om den där svinpesten det är ju bara 2 som har fått det i sverige, och jag bryr mig endå inte. xD

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En från sverige är smittad.

Oh noes! Hide the childrens and lock the doors!

 

Ett fall i Sverige? Oh noes! Vi kommer alla att dö... <.< (Not)

 

Min morsas "arbetskamrat" typ känner hon som vart smittad. Hon fick vaccin och är frisk nu. Men det är 2 som har fått det i sverige, dock så är båda friska så ni kan sluta oroa er egenteligen.

 

Skit samma om den där svinpesten det är ju bara 2 som har fått det i sverige, och jag bryr mig endå inte. xD

 

Vaccin går ej ta när man har blivit smittad, vaccin bildar ett skydd mot diverse sjukdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Det är fler som dör i sverige av vinter hostsjukan än mängden som dör i hela världen av svin pesten per år.. De försöker bara skrämma upp folket för att kunna sälja vaccin bättre..

Svinpesten har väl inte ens härjat i ett helt år?

 

Och den har bara börjat att sprida sig. Vinter Hostsjukan är ju en gammal sjukdom, som spridit sig så mycket som den kan. Svinpesten har vi inte sett vad det kan bli av.

 

Spanska Sjukan, vilket också var ett influensa virus, började precis såhär, med några få smittofall. Ingen trodde att det skulle bli värre än de sjukdomar folket redan led av. Och vips som det var, så dog 50-100 miljoner människor, och sjukdomen förklarades som den värsta i historien.

 

Svinpesten är nästan samma sjukdom, men grejen är att den är immun mot många av våra läkemedel.

 

Tror dock inte att svinpesten utvecklas lika mycket som spanska sjukan gjorde, då vår nutida medicin och läkemedelsforskning har utvecklats enormt sedan 20-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...