Hoppa till innehåll

Soft Air Gun!


MrJesper

Rekommendera inlägg

Nu ska jag vara tråkig...

 

"Åldersgränsen för att äga ett airsoftvapen är i Sverige 18 år. Det är inte tillåtet att låna ut ett airsoftvapen om det kan antas att låntagaren kommer att missbruka vapnet eller om låntagaren är under 18 år. Lagen om att man med övervakare får bruka vapen under 18 års ålder är inte applicerbar på airsoft, då den avser en kontrollerad situation på en målskyttebana, inte simulerade strider i terräng."

Kanske tråkigt, men jag tycker inte att tolvåringar skall springa omkring med pistoler. Även om det är plastskott kan man fortfarande göra människor blinda. Fråga farsan om han kan ta med dig och pröva luftskytte istället. Jag förstår själv att det skulle vara kul att gå omkring att skjuta med riktiga pistoler när det finns så många spel där man iskallt dödar personer med modifierade eldvapen men håll det virtuella från verkligheten... Eller vänta till du är gammal nog för att köra lumpen.

 

 

:thanks:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Köp INTE Colt 25, den är på 0,026 Joule (Otroligt klent). Sköt min kompis Colt 25 ute vid normal vind och kulorna gick typ 4 meter och gick med så kass utgångshastighet att man kunde se skotten perfekt.

 

 

 

Nu ska jag vara tråkig...

 

"Åldersgränsen för att äga ett airsoftvapen är i Sverige 18 år. Det är inte tillåtet att låna ut ett airsoftvapen om det kan antas att låntagaren kommer att missbruka vapnet eller om låntagaren är under 18 år. Lagen om att man med övervakare får bruka vapen under 18 års ålder är inte applicerbar på airsoft, då den avser en kontrollerad situation på en målskyttebana, inte simulerade strider i terräng."

Kanske tråkigt, men jag tycker inte att tolvåringar skall springa omkring med pistoler. Även om det är plastskott kan man fortfarande göra människor blinda. Fråga farsan om han kan ta med dig och pröva luftskytte istället. Jag förstår själv att det skulle vara kul att gå omkring att skjuta med riktiga pistoler när det finns så många spel där man iskallt dödar personer med modifierade eldvapen men håll det virtuella från verkligheten... Eller vänta till du är gammal nog för att köra lumpen.

 

 

:thanks:

 

Nu svarar jag på båda era svar. Fishmaster Jag vat att det är 18årsgräns. Som om du aldrig brytit mot en åldergräns. Det finns + föräldrar som kan köpa dem. Jag vet det är också olagligt att langa. ForlorN: Vad f*n har lumpen med Soft air gun att göra? Och det är ju inte precis så att jag använder soft air guns för att skjuta nån. Jag brukar skjuta på tavlor. Och så sa du nåt om spel, det närmsta skutspel jag har spelat är Age of Empire. Tycker skjutar spel är 100% löjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men köp såna som man laddar via ström för dom andra går snabbt isönder

Bullshit

 

Lol? Jag har sett alla mina skott från mina soft air gun.

 

Jo du ser dom, men knappast tydligt. Skulle soft air gun kulor ha ögonfransar skulle man kunna räkna dom när man skjuter iväg ett skott med Colt 25. (Okey, överdrev men kulorna kommer faktiskt ut ur pipan riktigt segt och du kan se kulbanan som i slow-motion.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara tråkig...

 

"Åldersgränsen för att äga ett airsoftvapen är i Sverige 18 år. Det är inte tillåtet att låna ut ett airsoftvapen om det kan antas att låntagaren kommer att missbruka vapnet eller om låntagaren är under 18 år. Lagen om att man med övervakare får bruka vapen under 18 års ålder är inte applicerbar på airsoft, då den avser en kontrollerad situation på en målskyttebana, inte simulerade strider i terräng."

Kanske tråkigt, men jag tycker inte att tolvåringar skall springa omkring med pistoler. Även om det är plastskott kan man fortfarande göra människor blinda. Fråga farsan om han kan ta med dig och pröva luftskytte istället. Jag förstår själv att det skulle vara kul att gå omkring att skjuta med riktiga pistoler när det finns så många spel där man iskallt dödar personer med modifierade eldvapen men håll det virtuella från verkligheten... Eller vänta till du är gammal nog för att köra lumpen.

 

 

:thanks:

 

Nu svarar jag på båda era svar. Fishmaster Jag vat att det är 18årsgräns. Som om du aldrig brytit mot en åldergräns. Det finns + föräldrar som kan köpa dem. Jag vet det är också olagligt att langa. ForlorN: Vad f*n har lumpen med Soft air gun att göra? Och det är ju inte precis så att jag använder soft air guns för att skjuta nån. Jag brukar skjuta på tavlor. Och så sa du nåt om spel, det närmsta skutspel jag har spelat är Age of Empire. Tycker skjutar spel är 100% löjligt.

 

:_

 

Soft air guns har ingenting med lumpen att göra, det skrev jag aldrig. Jag menar att du uppenbarligen tycker det är kul att skjuta med pistoler och därför borde vänta till du kan göra lumpen. Det finns en anledning att de sätter åldersgränser på vissa saker. I detta fallet finns det en stor risk att skada andra människor om man använder vapnet på fel sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett Luftgevär istället har 4 st och 5 softairgun 1 och en luftpistol....... Också kul Som f*n me luftgevär för att du kan skjuta Skator och skit!!! PS.. Dom Biter mina kaniner de ä därför ja skjuter dom :P :)

Är du helt vrickad? Skjuter du på de stackars skatorna? Skaffa en säkrare bur istället, för de menar inte att vara taskiga när de biter på dina kaniner... Tänk förnuftigt pojk...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska jag vara tråkig...

 

"Åldersgränsen för att äga ett airsoftvapen är i Sverige 18 år. Det är inte tillåtet att låna ut ett airsoftvapen om det kan antas att låntagaren kommer att missbruka vapnet eller om låntagaren är under 18 år. Lagen om att man med övervakare får bruka vapen under 18 års ålder är inte applicerbar på airsoft, då den avser en kontrollerad situation på en målskyttebana, inte simulerade strider i terräng."

Kanske tråkigt, men jag tycker inte att tolvåringar skall springa omkring med pistoler. Även om det är plastskott kan man fortfarande göra människor blinda. Fråga farsan om han kan ta med dig och pröva luftskytte istället. Jag förstår själv att det skulle vara kul att gå omkring att skjuta med riktiga pistoler när det finns så många spel där man iskallt dödar personer med modifierade eldvapen men håll det virtuella från verkligheten... Eller vänta till du är gammal nog för att köra lumpen.

 

 

:thanks:

Nu svarar jag på båda era svar. Fishmaster Jag vat att det är 18årsgräns. Som om du aldrig brytit mot en åldergräns. Det finns + föräldrar som kan köpa dem. Jag vet det är också olagligt att langa. ForlorN: Vad f*n har lumpen med Soft air gun att göra? Och det är ju inte precis så att jag använder soft air guns för att skjuta nån. Jag brukar skjuta på tavlor. Och så sa du nåt om spel, det närmsta skutspel jag har spelat är Age of Empire. Tycker skjutar spel är 100% löjligt.

 

:_

 

Soft air guns har ingenting med lumpen att göra, det skrev jag aldrig. Jag menar att du uppenbarligen tycker det är kul att skjuta med pistoler och därför borde vänta till du kan göra lumpen. Det finns en anledning att de sätter åldersgränser på vissa saker. I detta fallet finns det en stor risk att skada andra människor om man använder vapnet på fel sätt.

 

Jag tycker då själv att galna fulla 18-19åringar är grymt mycket mindre försiktig än jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

Köp ett Luftgevär istället har 4 st och 5 softairgun 1 och en luftpistol....... Också kul Som f*n me luftgevär för att du kan skjuta Skator och skit!!! PS.. Dom Biter mina kaniner de ä därför ja skjuter dom :P :)

Du är sjuk!

Gör som Forlarn sa skaffa en säkrare bur istället för att skjuta ner skatorna för att dem biter din kanin.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett Luftgevär istället har 4 st och 5 softairgun 1 och en luftpistol....... Också kul Som f*n me luftgevär för att du kan skjuta Skator och skit!!! PS.. Dom Biter mina kaniner de ä därför ja skjuter dom :P :)

Är du helt vrickad? Skjuter du på de stackars skatorna? Skaffa en säkrare bur istället, för de menar inte att vara taskiga när de biter på dina kaniner... Tänk förnuftigt pojk...

 

CP APOR kaninerna har jue en liten hage???????????????????????????????

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett Luftgevär istället har 4 st och 5 softairgun 1 och en luftpistol....... Också kul Som f*n me luftgevär för att du kan skjuta Skator och skit!!! PS.. Dom Biter mina kaniner de ä därför ja skjuter dom :P :)

Är du helt vrickad? Skjuter du på de stackars skatorna? Skaffa en säkrare bur istället, för de menar inte att vara taskiga när de biter på dina kaniner... Tänk förnuftigt pojk...

 

CP APOR kaninerna har jue en liten hage???????????????????????????????

 

Snacka om P12-inlägg alltså :P

 

OnT: Jag äger själv soft airguns. Om vi ska ha något såkallat "krig" med dem, är vi väldigt försiktiga. Inte visa dem för någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...