mmmmma Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 nej,tyvärr inte.men ett G får man väl ändå hoppas på :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
halokrom Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 åå.hade glömt bort. :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 4 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2009 Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de. Tack på förhand! Matematik C i årskurs 9? Hursomhelst, det är inte samma prov varje år, jag kommer ihåg lite smått av mitt nationella matematik prov jag hade i nian, men det kvittar om jag berättar det för att du kommer inte få nån hjälp utav det då ni får ett annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 5 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2009 Inte för att det tillför tråden något, men jag kan säga att det där provet (gjorde't idag) var jävligt lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 5 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2009 (redigerat) Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar. Redigerat 5 Maj 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 5 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2009 Hej! Någon som har facit till nationella prov i matte c (år 9) imorgon. Vore grymt tacksam om någon kunde dela med sig det de. Tack på förhand! Matematik C i årskurs 9? Hursomhelst, det är inte samma prov varje år, jag kommer ihåg lite smått av mitt nationella matematik prov jag hade i nian, men det kvittar om jag berättar det för att du kommer inte få nån hjälp utav det då ni får ett annat. Delprov C av tre nationella prov i matte han som inte kan stava sen var det lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 5 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2009 (redigerat) Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar. Jag hoppas verkligen att man inte skulle tänka så. O_O Om vi bortser från det så får hon ju 140 kr/2,5 timmar, då får hon ju 560 kr/10 timmar. Och 560*0,35 är 196 = lönen/3,5 timmar. ;) Du krånglade bara till det. Redigerat 5 Maj 2009 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 5 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2009 Lätt och lätt, men svårt var det ju inte. Jag skulle kalla det "Intressant". Problemlösning ska ju vara lite klurigt xD Timlönen var ju lite klurig, först räknade jag ju ut halva timlönen för att sedan plussa på till 3,5 - Men sen mot slutet slog det mig att en fast timlön ger ju bara betalt per timma, så 3,5 är lika mycket som 3. Och 2,5 är lika med 2 timmar, vilket betyder att timlönen är 70kr =) Skulle inte förvåna mig om jag har fel dock, det är min största svaghet, att jag ständigt ser saker från fel vinklar. Jag hoppas verkligen att man inte skulle tänka så. O_O Om vi bortser från det så får hon ju 140 kr/2,5 timmar, då får hon ju 560 kr/10 timmar. Och 560*0,35 är 196 = lönen/3,5 timmar. ;) Du krånglade bara till det. Lyckligtvist så hade jag fortfarande med den uträkningen också i pappret (Fast med ett svagt X över), så den uträkningen borde räknas för något :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anorectic Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Kunde inte göra någon av uppgifterna. För svåra. samma med alla andra delproven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 (redigerat) Hatade uppgiften med dominobrickorna. Tror det var 9 b/, så j*vla jobbig och lösa. Redigerat 10 Maj 2009 av Doctor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Hatade uppgiften med dominobrickorna. Tror det var 9 b/, så j*vla jobbig och lösa. Det var många som tyckte det. Jag fattar personligen inte varför. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.