Hoppa till innehåll

Dk Tank


Rekommendera inlägg

Frost är ju ett tanking spec, fast jag kör blood nu tills jag fixar Dual Spec.

Death Knights kan inte ha Shield.

Frost har talents som gynnar Dual Wield, och Blood gynnar 2h. så du får väl välja antar jag.

1. Nej, frost är inte en tanking spec, read up

2. Du ignorerar unholy helt även fast det är den minst nerfade speccen just nu

3. De talents som "gynnar" dual wield och 2h är i början av blood och frost för att, just det, man ska kunna vara till exempel unholy med blood talent som ökar 2h damage utan att behöva vara blood

 

 

Gå inte blood som tank, det är hemskt för aggro, gå antingen unholy eller frost, frost är dock inget att föredra då flera talents som ökar damage med frost spells blev nerfade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frost är ju ett tanking spec, fast jag kör blood nu tills jag fixar Dual Spec.

Death Knights kan inte ha Shield.

Frost har talents som gynnar Dual Wield, och Blood gynnar 2h. så du får väl välja antar jag.

1. Nej, frost är inte en tanking spec, read up

2. Du ignorerar unholy helt även fast det är den minst nerfade speccen just nu

3. De talents som "gynnar" dual wield och 2h är i början av blood och frost för att, just det, man ska kunna vara till exempel unholy med blood talent som ökar 2h damage utan att behöva vara blood

 

 

Gå inte blood som tank, det är hemskt för aggro, gå antingen unholy eller frost, frost är dock inget att föredra då flera talents som ökar damage med frost spells blev nerfade

 

Beklagar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Som vanligt när det gäller talents så är olika talents bra för olika saker. Jag spelar blood tank för jag raidar icc mycket och nästan bara single target där. Blood e för single target. Spelade frost när jag farmade hcs eftersom det e mycket adds. Frost e för multi targets. Har ej testat unholy men trivs me min blood och håller mycket bättre aggro nu i raids än när jag va frost :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...