Hoppa till innehåll

Förarbevis


VAZE

Rekommendera inlägg

Jag har klarat teoriprovet, och förigår så kom ''betalningspappret'' för körkortet. Jag har betalat men det jag undrar kan jag använda pappret medans mitt kort kommer det står Förarbevis för moped klass 1, och mitt namn eller måste jag vänta tills kortet kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har klarat teoriprovet, och förigår så kom ''betalningspappret'' för körkortet. Jag har betalat men det jag undrar kan jag använda pappret medans mitt kort kommer det står Förarbevis för moped klass 1, och mitt namn eller måste jag vänta tills kortet kommer?

ja det kan du :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Du måste ringa vägverket och fråga om du kan det. Är det problem så fixar de det då. Jag fick köra utan kortet några dagar tills det hade kommit på posten, men då om man blir stoppad så måste man ju säga person nummer och allt.

 

Ta och sök på Vägverket på hitta och ring och fråga att allt är klart så kan du åka sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Du måste ringa vägverket och fråga om du kan det. Är det problem så fixar de det då. Jag fick köra utan kortet några dagar tills det hade kommit på posten, men då om man blir stoppad så måste man ju säga person nummer och allt.

 

Ta och sök på Vägverket på hitta och ring och fråga att allt är klart så kan du åka sen.

Om jag nu skulle åka utan att ha ringt till vägverket och blir stoppad av polisen, kan jag då säga mitt personnummer o.s.v och inte typ få böter. Eller måste man ringa till vägverket?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog bara 3 dagar att få hem det så jag väntade eftersom vi var osäkre på just detta. Men jag tror att bara du finns i vägverkets databas så går det bra att köra och ge upp sitt personnummer.

 

Men det är inte ofta man blir stannad, jag har blivit det en gång på mer än ett år för att jag skuttsade en utan hjälm sent en fredag kväll.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...