Hoppa till innehåll

Anonym På Internet?!


laynus

Rekommendera inlägg

En sjuk grej med internet är att vissa tycker den är så anonym så ingen vet vem du är.....

Det här helt fel! Idag såg jag att jag hade över 80 spam i min inkorg från en email sender för att dom skulle kunna kontakta mig.... De dom inte viste var att deras ip loggades fall det skulle vara spam..... Så säger en sak spam lönar sig ej för det är så enkelt att få tag på en ip över msn så snälla var inte taskig för att du tror du är anonym du kommer åka fast för eller senare för allt du gör på internet sparas. Och nu förtiden värkar det som att vissa inte vet det. Så jag tycker ni som gör så här lägg av innan du åker fast. För på måndag ska jag försöka sätta ditt nån spammer i en kommunens ip adress och dom brukar ju ha ip logg har ip och datum och bevis och allt! Så internet gör dig ej osynlig!

 

Hoppas ni har lärt er nåt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju köra med proxy bara via en hemsida också, funkar perfekt och är gratis.

 

Hur ska du förresten få fram vem han är med hans IP-adress? Jag är ganska säker på att det bara är bredbandsleverantören som kan få fram detta och dom borde inte ge ut vad som helst bara därför någon spammat dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jo om man kör med proxy.

Då ska man ha en bra proxy också... Proxies är väldigt överskattade nu för tiden.

 

Du kan ju köra med proxy bara via en hemsida också, funkar perfekt och är gratis.
HAHAHAH! Web proxies är skit och väldigt osäkert. :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju köra med proxy bara via en hemsida också, funkar perfekt och är gratis.

HAHAHAH! Web proxies är skit och väldigt osäkert. :_

 

Osäkert? Skit? Specificera tack. Dom funkar rätt bra för mig, knappast något professionellt eller något man ska använda varje dag men duger om man skulle vilja dölja sin IP för någon sida. Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 bara för du har en ip adress så betyder det inte att du vet vem som spamat.bara frå vems bredband.

 

sen finns det massor med program som döljer ip nummer.

för det första så var ip adressen hostad av en kommuns ip så dom har log filer så man kan se....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk om datorn bakom ip-adressen som spammade dig är med i ett stort botnet.

Och personen inte vet ett dugg om vad som hänt.

 

Dessutom kan man vara jävligt anonym på internet också.

Men visst är man en vanlig svensson så förstår jag att man inte kan vara anonym.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Osäkert? Skit? Specificera tack. Dom funkar rätt bra för mig, knappast något professionellt eller något man ska använda varje dag men duger om man skulle vilja dölja sin IP för någon sida.

Om du tror att en webproxy döljer din IP måste jag kalla dig idiot.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Osäkert? Skit? Specificera tack. Dom funkar rätt bra för mig, knappast något professionellt eller något man ska använda varje dag men duger om man skulle vilja dölja sin IP för någon sida.

Om du tror att en webproxy döljer din IP måste jag kalla dig idiot.

 

Mycket möjligt att jag är en idiot men varje gång jag använder en webproxy så får jag en helt annan ip medans jag surfar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...