Gäst ponta500 Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 (redigerat) hej jag har varit på hajk i helgen och där var det en kille som hade en samisk kniv den var typ 35cm lång så det var inga problem att ta ner trän med den jag blev väldigt imponerad av honom och undrar om någon av er vet var man kan köpa såna knivar. vill så gärna ha en sådan tacksam för snabbt svar ;) Redigerat 10 Maj 2009 av ponta500 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 11 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2009 Troligen i lappland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2009 Annars finns det nått som heter såg, funkar också bra att ta ner träd med. Tror btw, det är olagligt att fälla träd som inte är ens egna, även om de inte har någon ägare. Vi har allemansrätt i Sverige, än så länge., Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 11 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2009 Troligen på någon marknad i Lappland, möjligen i Jokkmokk, kanske finns i Sorsele/blattnicksele(har någon släkting som bor där och gör sånna, tror jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 11 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2009 För det ena måste du ha kniv-licens och för det andra så låter det inte ens som att du är tillräckligt gammal för att hantera en sån kniv på rätt sätt... -.-' Låt bli knivar tills du blivit lite äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 11 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2009 hej jag har varit på hajk i helgen och där var det en kille som hade en samisk kniv den var typ 35cm lång så det var inga problem att ta ner trän med den jag blev väldigt imponerad av honom och undrar om någon av er vet var man kan köpa såna knivar. vill så gärna ha en sådan tacksam för snabbt svar ;) En 35cm lång kniv?...vad s*tan ska man ha en 35cm lång kniv till om inte att leka Rambo? Ta ner träd? Yxan uppfanns av en anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.