Hoppa till innehåll

Märkliga Händelser.


Hanrockar

Rekommendera inlägg

Okej. Jag har sett Davinci koden och så, och märkt att det finns olika historier som "läcker". Som det finns olika sorters frågor och gåtor om. Finns det någon hemsida som berättar om fler sådana historier eller någon som vet?

 

Behöver inspiration för att skriva en bok!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läs bibeln om du är intressead i gåtor och så ( Asså att knäcka gåtor i da vi nci koden ) men annars vet jag inte. Bli en arkelog eller vad det heter och spring runt i varje land och leta efter saker och knäck forna koder osv :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte? Själv avser jag att jag har ganska bra fantasi. Vilket gör minst halva jobbet. Jag säger inte att lösningen ska vara logisk, för i Davinci koden är det mycket fantasi i det hela. För er som har läst eller sett filmen. Så, allt jag behöver är en gåta. Jag behöver inget svar. Det är en bok jag ska skriva, inget facit av något slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

De "gåtor" du snackar om var olösta för hundratals år sedan.

Nu har forskare och experter löst allt förutom de svåraste gåtorna, exempelvis varför folket på påskön dog ut. Men inte ens de bästa forskarna kan lösa det, så jag tror knappast en 13-årig pojk kan göra det.

 

Visst är det kul att fantisera om att man löser gåtor, men skriv hellre en bok om fiktionella gåtor, eller fiktionella svar till gåtor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Okej, det kanske inte behövs gåtor. Men liksom saker som kunde ha hänt. Tex, att jesus fick barn. Det KUNDE ha hänt. Finns det inga andra saker i världs historien som har något liknande?

Finns ju tonvis med konspirationsteorier som man skulle kunna använda som "Mysteriska gåtor" i din bok.

 

Kolla bara här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspirations...ul.C3.A4rkultur

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

50% av det du ser i Da Vinci koden är inte sant, det är en roman, ingen dokumentär. Som t.ex. att Illuminati upplöstes år 1790, och i Da Vinci är det fortfarande Illuminati som härjar..

För det första pratar du om Änglar och Demoner, annan bok skriven av Dan Brown. Dessutom bygger hela storyn på att Illuminati troddes ha lagt av, fast sen återupptog sin verksamhet. Och om du nu läst boken eller sett filmen vet du ju att Illuminati bara iscensattes av personer inom katolska kyrkan, enligt den fiktiva storyn i boken, inte att de fortfarande fanns.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

50% av det du ser i Da Vinci koden är inte sant, det är en roman, ingen dokumentär. Som t.ex. att Illuminati upplöstes år 1790, och i Da Vinci är det fortfarande Illuminati som härjar..

För det första pratar du om Änglar och Demoner, annan bok skriven av Dan Brown. Dessutom bygger hela storyn på att Illuminati troddes ha lagt av, fast sen återupptog sin verksamhet. Och om du nu läst boken eller sett filmen vet du ju att Illuminati bara iscensattes av personer inom katolska kyrkan, enligt den fiktiva storyn i boken, inte att de fortfarande fanns.

 

Ah.. Läste eller såg aldrig nån av filmerna, borde väl göra det någon gång då jag har det hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...