Hoppa till innehåll

Jesus


MrJesper

Rekommendera inlägg

Hej, jag har en liten fårga som jag inte vågat fråga min "damplärare". Alla säger ju att Snickaren Josef var Marias man. Därför tycker jag då att det är så konstigt att man säger att guds son är jesus. Hur var det egentilgen? Var Maria Otrogen, eller stämmer inte de där man guds barn?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär var det, Gud hade Jesus uppe i himlen och skickade ner Jesus till Jorden genom att göra Maria gravid.

 

Sedan Kom Gabriel och sa att hon skulle få ett barn.

Sedan sa han att Gud var hans fader och att barnet skulle heta Jesus.

Sedan gick maria och Josef till Bettlehem ( Jag tror det stavars så.)

Och där födes Jesus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, Jesus är inte -bokstavligen- guds son. Jesus är gud. Gud är Jesus.

 

Allt handlar om den heliga treenigheten. Fadern, Sonen och den Helige Anden. Enligt religösa forskare och teoretiker så handlar det om att gud är ett enda väsen, men samtidigt tre hyposatser. För att förenkla så kan vi säga att gud har tre former, Fadern, Sonen och Den helige anden. Tre olika delar, men fortfarande samma väsen.

 

Mycket i biblen skall absolut inte tas bokstavligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Divine Rape.

Quoted for Truth

 

Gud gick berserk för att människorna på jorden är galna. Han sände ner sin son, för att han hade själv för mycket att göra. (Skattetider) Hans butler, Gabriel, förvarnade Maria som fortfarande var oskuld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...