MrJesper Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Hej, jag har en liten fårga som jag inte vågat fråga min "damplärare". Alla säger ju att Snickaren Josef var Marias man. Därför tycker jag då att det är så konstigt att man säger att guds son är jesus. Hur var det egentilgen? Var Maria Otrogen, eller stämmer inte de där man guds barn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Jesus var väl som guds budbärare, och man brukar säga att Jesus är guds son då, fast bokstavligt talat så är det inte så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Det var väl Gud som gjorde Maria med barn eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 (redigerat) Det var väl Gud som gjorde Maria med barn eller? vad jag vet så är han inte Josefs son iaf, så jag skulle tro att det är något sådant. Redigerat 22 Maj 2009 av Arako Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Ängeln (Gabriel?) gjorde Maria med barn. (Inte med vanliga metoder) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Det var väl Gud som gjorde Maria med barn eller? vad jag vet så är han inte Josefs son iaf, så jag skulle tro att det är något sådant. Det var ju Jungfru Maria som blev gravid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Divine Rape. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Såhär var det, Gud hade Jesus uppe i himlen och skickade ner Jesus till Jorden genom att göra Maria gravid. Sedan Kom Gabriel och sa att hon skulle få ett barn. Sedan sa han att Gud var hans fader och att barnet skulle heta Jesus. Sedan gick maria och Josef till Bettlehem ( Jag tror det stavars så.) Och där födes Jesus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Tidigt stadie av provrörsbefruktning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Alltså, Jesus är inte -bokstavligen- guds son. Jesus är gud. Gud är Jesus. Allt handlar om den heliga treenigheten. Fadern, Sonen och den Helige Anden. Enligt religösa forskare och teoretiker så handlar det om att gud är ett enda väsen, men samtidigt tre hyposatser. För att förenkla så kan vi säga att gud har tre former, Fadern, Sonen och Den helige anden. Tre olika delar, men fortfarande samma väsen. Mycket i biblen skall absolut inte tas bokstavligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knipan64 Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Jag uppfattar det som att en ängel kom och banngade på Maria medan Josef satt gråtande i ett hörn och titta på >.> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Divine Rape.Quoted for Truth Gud gick berserk för att människorna på jorden är galna. Han sände ner sin son, för att han hade själv för mycket att göra. (Skattetider) Hans butler, Gabriel, förvarnade Maria som fortfarande var oskuld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.