Hoppa till innehåll

Jag Har Blivit Hackad


Xade
 Dela

Rekommendera inlägg

Shit, jag trodde inte det var möjligt men jag har blivit hackad.

 

Jag vet att Guggo har en tråd om detta men det hjälper inte så mycket, jag låser denna när jag fått svar.

 

I alla fall, idag när jag loggade in så var jag på ett konstigt ställe, jag slogs med någon mob. Jag tänkte va f*n hur kom jag hit. I alla fall, jag öppnade mina påsar och ALLT var borta, jag hade 4 påsar med viktiga saker som någon deletat och sålt. Mina 9500 guld var såklart borta också.

 

Någon har helt klart hackat mitt acc men de bytte inte lösenord (lol?) så jag har bytt 2 gånger nu, ingen har kommit in igen på mitt acc än.

 

I alla fall, min fråga är, KAN? Blizzard hjälpa mig? Jag har Secret Question, Secret Answer, CDkey till spelet + expansioner, senaste gamecard koden, epost adress etc etc. Jag bryr mig inte om guldet men jag vill ha alla items tillbaka.. :(

 

Vart ska jag kontakta GM's, Ingame? Via Mail? Känns inte jättesäkert att skicka all info över nätet :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör en gm ticket så kommer det lösa sig ;) så länge du har din cd key etc så kommer dom fixa tillbaka dina saker. bara att som kanske stänger ner dit acc i en vecka för en investigation. tråkigt att höra btw ;< sux

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag skicka CDkey, secret question m.m. i Ticket? Jag skrev bara typ "Jag blev hackad idag, jag har all info för att visa att jag är orginalägaren, kan ni fixa tillbaka mina saker" fast mer beskrivet såklart. Ska jag skicka en till ticket med all info?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag skicka CDkey, secret question m.m. i Ticket? Jag skrev bara typ "Jag blev hackad idag, jag har all info för att visa att jag är orginalägaren, kan ni fixa tillbaka mina saker" fast mer beskrivet såklart. Ska jag skicka en till ticket med all info?

Skulle tro du antingen väntar på en GM att svara, han/hon kommer högst sannolikt säga till dig att gå in på wow-europe på nån Security sak dära och fixa det, kanske till och med ringa till Blizzard. Gissar på att mail räcker dock. Men gör en ticket att "Du har blivit hackad, du är orginal ägaren och du har bevis, vart ska du skicka beviset?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du skickar ticket blir du bannad i en vecka eller två medans de undersöker.

Om de finner att det inte var du som sålde allt och att du är ägaren till kontot (all info, som du har) så låser de upp kontot och ger tillbaka guld och items.

 

Under tiden får du spendera dagarna med att söka igenom datorn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

surt att höra :(

 

Från wow-europe.com

 

"What They Cannot Help With:

 

 

Item and character restoration (please log a ticket in-game for GM assistance)

Billing and payment issues (please contact Billing support)

Paid character transfers (please contact Billing support)

Forum issues

Parental control (please contact Billing support)

Reactivation of accounts after inactivity (please contact Billing support)"

Redigerat av Planin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du borde tacka scammern för att han var en sån hjärndöd idiot

 

Att få tillbaka gear och föremål är ingen skillnad från att skaffa tillbaka någon sak man råkade ta bort, var glad att du inte blev bannad eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk så hittar de inte bevis nog att det var en hacker som sålde allt. Tänk så tror dem att det var jag. Får jag inte tillbaka accountet alls då? Jag vill ju hellre ha ett acc utan items och pengar än inget acc alls.

 

Jag fick behålla mina gear + alla items på accet som "No sell price" de sålde allt man fick något för och skickade pengarna.

Jag litar inte riktigt på Blizzard, jag gjorde en ticket där det stod:

 

"Hej, jag vart hackad i morse, någon har sålt alla items de kan sälja och skickat alla guld jag hade. Jag undrar om ni kan hjälpa mig få tillbaka allla items. Jag har cdkey, secret question/answer, senaste gamecard koden och epost." Jag gav ingen information (fick inte plats) jag har inte kunnat logga in sedan 2 på dagen, litar inte på vår dator, ändrare lösen hos en kompis dator på min epost som är "bunden" till wow accet + lösen till wow accet såklart hos honom. Ingen kommer nog åt dem. När bör jag ge vidare information? Kommer inte ha mycket tillgång till wow, ska rensa och totalt starta om våra datorer snart.

 

Jag har hört av några i guilden (de kan verkligen allt om spelet ^^) att de kan restora items om det är en hacker som tagit det och att accountet kommer vara låst i 1-2 veckor sa dem också.

 

Jag är mest rädd att de låser accountet permanent, att blizzard inte skulle tro mig eller så. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv blivit hackad. Hittade mig själv i Shadowmoon Valley, med nästan allt barskrapat.

Jag skickade ticket, skickade webforms...

 

Accountet stängdes ett antal timmar senare, fick ett mail om att det blev permanent bannat. (automatiskt meddelande, det var bannat av säkerhetsskäl för att undersökas)

Öppnades ca 10 dagar senare, efter de sett att det inte var jag som var inloggad på min dator/IP när allt såldes o.s.v

Men alltså, när de undersöker om det var du som sålde allt eller inte, att det faktiskt var någon annan på kontot, så kollar de IP över varifrån kontot loggades.

 

med största säkerhet är det någonstans i Kina, en distans på .. vad... 1000 mil... sen kollar de antagligen tiden mellan inloggningar.

 

De bannar inte kontot permanent om någon med en okänd IP loggat kontot, för någon som har CD-key, secret answer, password, allt.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...