saverty Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Du måste använda den här datorn i startmenyn också :) Men hur menar du med inte kunna stänga av datorn, strömavbrytaren funkar väl alltid? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 30 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Du måste använda den här datorn i startmenyn också :) Men hur menar du med inte kunna stänga av datorn, strömavbrytaren funkar väl alltid? ^^ Jag kunde inte stänga av den genom att klicka Start > Stäng av > Stäng av datorn. Något sjukt. Jag höll inne knappen där man startar datorn så stängdes den av. Startade den igen och så kom typ "Windowsfältet", de blåa fälten som är när det står typ "Välkommen", ja det fältet kom upp fast det stod någonting om ett fel i E hårddisken eller något. Sen stod det att man kan avbryta det här, men det rekommenderas att detta får göras eller något. Och jag gick in i Den här datorn genom startmenyn, men kommer ändå inte upp^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Hmm, vilket operativ system har du? Tror det blir lite enklare att hjälpa dig då. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Det låter som om din dator blivit utsatt för ett Trojan-angrepp. Om du inte kan stänga av den eller röra ett skit, KAN det bero på att någon lyckats ta över din dator och styra den. Det behöver nödvändigtvis inte vara så, för din data kan vara överarbetad av as CS-spelande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 31 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2009 Operativsystemet är Windows XP. Tror inte att någon har tagit kontroll över min dator då det bara inte funkade att stänga av den just den gången. Men annars har det hänt lite mystiska saker ännu. Som t.ex. att vissa youtube videos typ inte går och kolla på längre. Men jag styr fortfarande datorn själv (tror jag). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 31 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2009 Låter väldigt konstigt, men rör sig fortfarande mer åt full hårddisk. Hur är det med rensningen Necromancer? Kör du diskrensning regelbundet? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 3 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 Låter väldigt konstigt, men rör sig fortfarande mer åt full hårddisk. Hur är det med rensningen Necromancer? Kör du diskrensning regelbundet? :PDiskrensning regelbundet? Gör aldrig diskrensningar. Fast jag tror det skulle behövas... Men det innebär inte att ta bort allt på hårddisken, eller? Menar du ta bort några program i månaden? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst patrikking Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 Det har ''hänt'' mig typ förut. Starta datan i felsäkert läge och gör systemåterställning. För mig hjälpte det ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 (redigerat) Låter väldigt konstigt, men rör sig fortfarande mer åt full hårddisk. Hur är det med rensningen Necromancer? Kör du diskrensning regelbundet? :PDiskrensning regelbundet? Gör aldrig diskrensningar. Fast jag tror det skulle behövas... Men det innebär inte att ta bort allt på hårddisken, eller? Menar du ta bort några program i månaden? :S Ja alltså, det menas att man bara rensar lite skräp från burken, typ installationsfiler m.m. Ligger på tillbehör > systemverktyg Annars kan jag tipsa om ccleaner, väldigt användbart program för rensning av rester.^^ Redigerat 4 Juni 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 5 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2009 Det låter som om din dator blivit utsatt för ett Trojan-angrepp. Om du inte kan stänga av den eller röra ett skit, KAN det bero på att någon lyckats ta över din dator och styra den. Det behöver nödvändigtvis inte vara så, för din data kan vara överarbetad av as CS-spelande. Om hans dator skulle ha blivit överarbetad så krävs det att han spelat att han spelar i flera veckor i streck utan paus. ( När datorn är idle går alla komponenter i speedstep läge för att spara energi. Och då skulle det krävas månader. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.