Hoppa till innehåll

Virus?

zkAro

Rekommendera inlägg

Du måste använda den här datorn i startmenyn också :)

Men hur menar du med inte kunna stänga av datorn, strömavbrytaren funkar väl alltid? ^^

Jag kunde inte stänga av den genom att klicka Start > Stäng av > Stäng av datorn. Något sjukt. Jag höll inne knappen där man startar datorn så stängdes den av. Startade den igen och så kom typ "Windowsfältet", de blåa fälten som är när det står typ "Välkommen", ja det fältet kom upp fast det stod någonting om ett fel i E hårddisken eller något. Sen stod det att man kan avbryta det här, men det rekommenderas att detta får göras eller något.

Och jag gick in i Den här datorn genom startmenyn, men kommer ändå inte upp^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som om din dator blivit utsatt för ett Trojan-angrepp. Om du inte kan stänga av den eller röra ett skit, KAN det bero på att någon lyckats ta över din dator och styra den.

Det behöver nödvändigtvis inte vara så, för din data kan vara överarbetad av as CS-spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Operativsystemet är Windows XP. Tror inte att någon har tagit kontroll över min dator då det bara inte funkade att stänga av den just den gången. Men annars har det hänt lite mystiska saker ännu. Som t.ex. att vissa youtube videos typ inte går och kolla på längre.

Men jag styr fortfarande datorn själv (tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter väldigt konstigt, men rör sig fortfarande mer åt full hårddisk. Hur är det med rensningen Necromancer? Kör du diskrensning regelbundet? :P

Diskrensning regelbundet? Gör aldrig diskrensningar. Fast jag tror det skulle behövas... Men det innebär inte att ta bort allt på hårddisken, eller? Menar du ta bort några program i månaden? :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter väldigt konstigt, men rör sig fortfarande mer åt full hårddisk. Hur är det med rensningen Necromancer? Kör du diskrensning regelbundet? :P

Diskrensning regelbundet? Gör aldrig diskrensningar. Fast jag tror det skulle behövas... Men det innebär inte att ta bort allt på hårddisken, eller? Menar du ta bort några program i månaden? :S

Ja alltså, det menas att man bara rensar lite skräp från burken, typ installationsfiler m.m. Ligger på tillbehör > systemverktyg

Annars kan jag tipsa om ccleaner, väldigt användbart program för rensning av rester.^^

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som om din dator blivit utsatt för ett Trojan-angrepp. Om du inte kan stänga av den eller röra ett skit, KAN det bero på att någon lyckats ta över din dator och styra den.

Det behöver nödvändigtvis inte vara så, för din data kan vara överarbetad av as CS-spelande.

Om hans dator skulle ha blivit överarbetad så krävs det att han spelat att han spelar i flera veckor i streck utan paus. ( När datorn är idle går alla komponenter i speedstep läge för att spara energi. Och då skulle det krävas månader. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...