Apparat1230 Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 (redigerat) Nu när husflugorna flyttat hem till mig har jag blivit helt tokig på dem! De surrar upp i näsan och in i öronen, och det kittlas så in i h*lvete! ;) Hur får jag bort dem? Finns det någon blandning man kan göra som dom drunknar i? Jag hittar bara grejer för bananflugor på nätet, och jag orkar inte håll på att lalla runt och vifta med zappers och flugsmäckor när jag spelar! XD Så vad kan man göra åt problemet?! Blir tokig!!! :blink: Redigerat 27 Maj 2009 av Apparat1230 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 Flyttar till allmänt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?templa...mp;artnr=340009 http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?templa...mp;artnr=340023 Sånna här mackapärer finns ju, flugorna går BZZT-SPLATT! Nackdelen är att du får en massa fluginälvor överallt i närheten av fällorna, men du slipper jaga dem. http://www.spangajarn.se/tradgard/tradgard...del/radar_dos_n Radar spray, men du kan inte vara i rummet på ca 20 efter användning och använd det aldrig nära mat. Giftig grejs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knipan64 Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 Men e du dum eller? Gå till en djur affär, köp 15 kanske 20 tarantelor. Släpp ut dom på olika ställen i hemmet. Problemet löst =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 (redigerat) Men e du dum eller? Gå till en djur affär, köp 15 kanske 20 tarantelor. Släpp ut dom på olika ställen i hemmet. Problemet löst =D Ja det tycker jag du ska göra! Glöm inte bort att köpa en skunk också, slipper du skaffa doft ljus till hela lägenheten. ^^ Redigerat 27 Maj 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apparat1230 Skrivet 28 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 (redigerat) Haha! ;) Jaha du. Kanske att jag skulle kunna använda mig av radarsprayen, men jag vet inte riktigt. Men den lilla zapperen som stoppas in i vägguttaget verkar rätt så enkel. Kanske ska ta och köpa en sådan? :EDIT: Men det kanske mest är myggor och sånt flygfän som dras till UV-ljus? Redigerat 28 Maj 2009 av Apparat1230 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 skaffa en katt som käkar dom upp flugorna :) eller så tar du och ställer en flaska med saft i botten och det hjälper :) laddar upp en bild :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Blanda vinäger med lite saft och diskmedel, sen låter du det stå framme på ett fat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 skaffa en katt som käkar dom upp flugorna :) eller så tar du och ställer en flaska med saft i botten och det hjälper :) laddar upp en bild :) Den funkar riktigt, riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Haha! ;) Jaha du. Kanske att jag skulle kunna använda mig av radarsprayen, men jag vet inte riktigt. Men den lilla zapperen som stoppas in i vägguttaget verkar rätt så enkel. Kanske ska ta och köpa en sådan? :EDIT: Men det kanske mest är myggor och sånt flygfän som dras till UV-ljus? Flugor surrar in i dem också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Darkshiver Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Slå dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.