Hoppa till innehåll

Sänka Defense

Rekommendera inlägg

Som dom flesta vet så är det ju 540 i defense som gäller för en tank för att bli uncrittable (535 i hc om jag inte minns fel)

Men nu har jag suttit och funderat om det stämmer att du kan sänka defensen som krävs genom att använda lite resilience rating ( Jag vet att defense är bättre att gå efter eftersom det ger avoidence, men om jag kan sänka defensen på min pala så kan jag använda mig av bättre gems), då det finns en fin trinket med 84 resilience

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte tanks men jag har för mig att mobs inte kan critta, utan de gör "chrushing blow" eller nåt sånt så resilience har ingen effekt på mobs. Och det kanske var tvärt om, defence gör inget mot spelare men jag är väldigt osäker.

Nu kommer det förmodligen komma nån tank och säga att jag har fel :)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte tanks men jag har för mig att mobs inte kan critta, utan de gör "chrushing blow" eller nåt sånt så resilience har ingen effekt på mobs. Och det kanske var tvärt om, defence gör inget mot spelare men jag är väldigt osäker.

Mobs kan critta men inte crushing blowa, 3 lvls ovanför en kan critta. Det med att resilience har ingen effekt är nog rätt. Men tror Resilience ger för lite för att replacea defense, ens i närheten. Dock osäker också.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobs kan critta men inte crushing blowa, 3 lvls ovanför en kan critta. Det med att resilience har ingen effekt är nog rätt. Men tror Resilience ger för lite för att replacea defense, ens i närheten. Dock osäker också.

Negative - resillience ger MER chans att inte bli crittad än defense OCH det kan mixas med defense för att du ska bli defense cappad. Till exempel kan du ha 530 def och 20 resillience så är du cappad, vice versa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...