Hoppa till innehåll

Irlc - In Real Life Computer


laynus
 Dela


Rekommendera inlägg

tycker du borde sätta ut så man kan se hur mycket RC man har när man ska köpa något

och som någon ovanstående sade, att man ska kunna sälja sin dator och få en del av pengarna tillbaka.

Det borde stå hur mycket man får av de olika jobben också

det borde finnas en lott räknare som berättar hur många lotte man köpt =P

 

Edit: detta var inga ideer till tävlingen

Lott räknare kommer finnas i IRLC butiken ska lägga till det snart ;)

Man kommer se hur många man har köpt och hur många gånger man har vunnit och hur mycket totalt man har vunnit!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 459
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst member

Det är ju löjligt lätt nu, bara att sätta en autoclicker på trisslotten så blir man oändligt rik

 

Man ska inte vinna 10,000,000RC var tionde gång på en lott som kostar 200RC...

Haha tyst nu ;D berätta inte hur man blir stenrik..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt blivit utnämnd till betatestare så jag har skyldighet att rapportera buggar och exploits^^

Bra WASD du ska få en belöning så fort det är fixat ;)

Och nu ska jag höja priset och och så det blir svårare att spamma!

Ska fixa så man måste skriva in säkerhets kod!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla andra textbaserade spel har så att man får extra resurser varje timme som man kan använda. T ex 5 energi per timme, så kan man spela var 4 timme, dvs då man har fullt igen. Dessa sidor har sen "fördelar" som gör att de som smsar in 10kr får dubbelt så mycket exp osv. Detta tycker jag man kan skippa, men resurser per timme är en bra grej istället för att köpa jolt-cola.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

Håller med till Punkarne till 70 %.

Tycker dock att man ändå ska kunna köpa en Jolt men den kanske borde vara lite dyrare.

 

Men datornord nu kan man ju bara vinns 5 miljoner RC!

Kan du inte göra så man vinner oftare iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill helst inte att vi ska skaffa en sån här energi som PunkArne pratar om. Har länge letat efter ett textbaserat spel utan "runder" och de enda jag hittar är Pokemon Crater som inte är så mycket textbaserat men ändå. Ha det som det är imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Väldigt initiativt projekt det här, men det finns ju inget mål med spelet. Handlar bara om endless clicking.

 

Ett steg för att åtgärda detta är att sätta in ett slags "PVP-system", där man kan hacka andra spelare och få en viss del utav deras pengar.

Då får spelaren iallafall ett extra mål - Att tävla mot andra spelare för att kunna hacka dem/motstå en attack.

Sen så är det ju lite orättvist om en uber hackar en massa noobs och farmar dem på pengar, så därför kan du ha ett rank-system, så beroende på hur mycket hacking-points man har så är man i olika ranker (Noob, script kiddie, experienced e.t.c.), och man kan bara hacka folk som har samma rank som en själv.

 

Bara en idé till att göra spelet mer innehållsrikt än bara "click, click, click, buy energy, click click click, buy computer, buy energy, click.."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...