Hoppa till innehåll

Dator Startar Om Av Sig Själv.

Legolasswe

Rekommendera inlägg

Ibland händer det att min dator startar om(inte ofta,utan nån gång var tredje dag eller något sånt)Undrar om det är fel på grafikkortet eller om det är ett virus.Datorn är inte gammal,den är från i julas.

Tillägger också att ibland händer det så att jag inte kan trycka upp någonting,som mappar,program,firefox,startmenyn mm.

Jag vågar inte installera om ifall det är fel på något inne i datorn.Men om det är ett virus så kan jag installera om + omformatera.

Jag har skannat datorn med Ad Aware och Panda Internet Security 2009 free,men den hittar bara tracking cookies "Data miners".

Ska jag ladda ner Spyboot & Destroy och söka igenom också?Eller kan det vara för att det är för mycket damm i datorn?

Vill ha svar så snabbt som möjligt.

Redigerat av Legolasswe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får du bluescreen eller startar den bara om? Överhettning är en vanlig orsak att datorn startar om, så har datorn stått på länge eller gör något krävande när den startar om så kan det vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Klart! :) Har tagit bort damm,och installerat om.Anledning för att jag installerade om:

ibland händer det så att jag inte kan trycka upp någonting,som mappar,program,firefox,startmenyn mm.

Såg också att det var massa damm i fläkten på mitt graffikort.

Redigerat av Legolasswe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...